myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X

BRAŞOV. Primul pas pentru autostrada spre Bacău - A13

Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

CNAIR a aprobat etapa finală de realizare a Analizei multicriteriale de traseu (AMC2) privind Autostrada A13 Brașov – Bacău. Deputatul USR Bacău Cristian Ichim susține că este promovată varianta 1 de traseu și prezintă avantajele acesteia față de celelalte.

„Autostrada Brașov-Bacău reprezintă una dintre prioritățile rutiere, face parte din Master Planul General de Transport al României aprobat prin HG nr. 666/2016 și are ca scop asigurarea conectivității rutiere dintre Europa Centrală și Regiunea Moldova, contribuind la dezvoltarea durabilă și la eliminarea blocajelor în cadrul infrastructurilor rețelelor majore de transport TEN – T, obiectiv principal fiind îmbunătățirea vitezei de deplasare dintre orașele Brașov – Bacău.

Aviz favorabil pentru documentația, în faza Studiu de Fezabilitate – alternative de traseu, Analiza multicriterială etapa 2 (AMC2) aferentă obiectivului Autostrada Brașov – Bacău în forma prezentată, cu promovarea Variantei 1 de traseu (marcată cu roșu pe planuri) pentru realizarea studiului de fezabilitate.

Varianta 1 de traseu: De la Km 86+000 (87+442) traseul continuă pe partea stângă a DN11 sens (Brașov-Bacău) cu orientare Nord-Est, traversează o serie de văi și drumuri de exploatare și se înscrie pe la nordul localităților Poiana Sarată, Hârja și Ferăstrău Oituz până în zona Km 121-000. Se menționează faptul că în zona Km 90+000-98+000, a fost făcută o modificare de traseu pentru varianta roșie, pentru a se evita traseul habitatului 91E0.

    Avantaje (varianta 1):

    1. Este cea mai scurtă decât varianta 2 cu cca. 1,7 km.

    2. Necesită investiții geotehnice și ridicări topografice mai reduse.

    3. Costurile de construcție estimate sunt mai mici cu cca. 165 milioane de euro

    4. Interacțiunea cu liniile electrice de înaltă tensiune și gaze este mai redusă.

    5. Lungime mai redusă poduri/pasaje/viaducte cu cca. 390 m.

    6. Este agreată de UAT teritoriale

    7. Este agreată de Transelectrica

    8. Impact mai redus aspra habitatelor prioritare.

    9. Nu afectează habitatul de interes conservativ 91E0

    10. Impact mai redus asupra defrișărilor în situri NATURA 2000.

Lungimea estimată a acestei autostrăzi este de 165 km, iar sursele de finanțare sunt: 85% fonduri externe nerambursabile și 15% cofinanțare.

Autostrada Brașov – Bacău străbate cea mai mică altitudine, dintre cele trei variante de traversare a Carpaților, ceea ce va avea un efect pozitiv asupra costului de operare a autovehiculelor. La Brașov, se va „lega” de A3, Brașov – Făgăraș.

Sectorul Brașov – Brețcu este cel mai ușor de realizat, din punctul de vedere al reliefului, în timp ce porțiunea Brețcu – Oituz este considerată dificilă. Pasul Sohodol, cunoscut de băcăuani drept Dealul „Măgura”, va fi străbătut cu ajutorul tunelurilor.

 


Loading...

loading...

Comentarii  

Barbu Gh.
+2 #1 Barbu Gh. 13-12-2021 17:36
Asta-i baza: „Analizei multicriteriale de traseu (AMC2) privind Autostrada A13 Brașov – Bacău”.
Deci nu mai avem „studii de impact”, „studii de fezabilitate” sau ce naiba de „studii” mai erau pe vremuri, acum avem „analize multicriteriale”!!!!

Ca la plandemie: nu mai avem „gripă”, avem „coronavirus”.
Citat | Raportează către un administrator
Willy
-3 #2 Willy 13-12-2021 22:39
Spre Bacau ne trebuie noua autostrada? Nu vin destui infecti de acolo si asa?
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 

Poza zilei

 
FIN-ECO -Elimina deseurile responsabil!

Citește ziarul

Radio TexFm


Comprest S.A.

Curs BNR

Joi, 08 Dec 2022
Euro   Euro   EUR   4.9192   Creștere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.6852   Creștere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.6962   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.9737   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2412   Creștere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.4303   Creștere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.5151   Creștere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   118.5400   Scădere
Acesta este spatiul pentru reclama ta!

Credeți că proiectul cu rampa de deșeuri din Timiș Triaj se va finaliza la termenul anunțat de Allen Coliban?

Cele mai citite

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter