myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

Top 5 criterii de optimizare SEO din punct de vedere UX

  • Apreciez !Nu-mi place !0
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Procesul de optimizare SEO (Search Engine Optimization) desemnează o tehnică de marketing online care se traduce prin optimizarea website-urilor (magazine online sau pagini de prezentare) pentru motoarele de căutare – în speță, pentru Google, motorul numărul 1 în România și în lume. 

Cu alte cuvinte, această tehnică urmărește propulsarea site-urilor cât mai sus în lista cu rezultate returnate de Google, targetând în conținutul scris al site-ului (campaniei de brand awareness) anumite expresii de căutare și cuvinte cheie atent selecționate.

Scopul final constă în generarea de trafic organic și, implicit, creșterea ratei de conversie; adică, stimularea tranzacțiilor online, respectiv – suplimentarea încasărilor.

Procesul de optimizare SEO este foarte vast și implică o serie întreagă de analize (în prealabil), activități ulterioare ce țin atât de optimizarea on-page, cât și cea off-page, dar și nenumărate aspecte tehnice. Totuși, nu trebuie omis faptul că toate aceste activități, pe cât de diverse, pe atât de interconectate, au un numitor comun: utilizatorul.

Altfel spus, experiența utilizatorului (cunoscută drept UX – User Experience) este definitorie în succesul procesului de optimizare SEO, întrucât toate eforturile acestei tehnici de marketing online se orientează către brand awareness, către generarea de lead-uri și convertirea potențialilor clienți în clienți efectivi. Așadar, atragerea atenției, dar și captarea interesului utilizatorului, alături de persuadarea acestuia reprezintă, practic, cheia centrală.

Drept urmare, există câteva criterii esențiale ce trebuie bifate în procesul de optimizare SEO inclusiv din punct de vedere UX:

  • Stabilirea heading-urilor

Heading-urile ajută atât utilizatorii, cât și crawlerii Google să înțeleagă structura conținutului din cadrul unei pagini web. În limbaj HTML, heading-urile reprezintă taguri (h1, h2, h3 etc.) ce indică structura logică a conținutului și cele mai importante secțiuni ale acestuia. 

  • Arhitectura site-ului

Vizitatorii nu ajung întotdeauna să exploreze un website pornind de la homepage. De aceea, este recomandat să existe o arhitectură de linkuri logică și inteligent structurată, pentru ca utilizatorul să poată naviga ușor printre pagini, indiferent de landing page-ul care l-a adus pe site. 

  • Feedback-urile / interacțiunea utilizatorilor

Procesul de optimizare SEO din punct de vedere UX vizează și atenția/monitorizarea acordată review-urilor venite din partea utilizatorilor, reacțiilor acestora la postările social media ș.a.m.d. Cu cât există feedback-uri pozitive sau sugestii și reclamații soluționate, cu atât mai bine. De asemenea, ar fi de preferat să existe vizitatori ai versiunii mobile care utilizează funcția Click-to-call pentru a contacta telefonic magazinul online/firma, în caz de nevoie. 

  • Viteza de încărcare a site-ului

Viteza de încărcare a paginilor, mai ales în varianta mobile, este de mult timp un factor de listare esențial în Google din perspectivă UX. Problemele legate de viteza de încărcare, ce pot fi identificate cu tool-ul PageSpeed Insights, sunt cauzate de cele mai multe ori de conținutul de tip foto și video care este uploadat pe site fără a fi optimizat!

  • Optimizarea site-ului pentru dispozitive mobile

Odată cu actualizarea algoritmului mobile-friendly din 2015 și lansarea mobile-first index în 2018 de către Google, versiunea mobile a site-urilor a devenit prioritară în listarea lor în SERPs (paginile cu rezultate Google).

 


Loading...

loading...

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
FEG Education

Citește ziarul

Radio TexFm


Insigra Angajeaza

Curs BNR

Vi, 17 Sep 2021
Euro   Euro   EUR   4.9473   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.1999   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.7880   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.5309   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2382   Creștere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.3177   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.5295   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   140.8500   Scădere
Anunturi MyTEX

Sunteţi de acord ca la anumite evenimente să se intre doar cu certificat verde?

Campanii Publicitare Outdoor

Cele mai citite

Cele mai comentate

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter