myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

Braşovul trebuie să ofere siguranţă şi calitate turiştilor care vin să îl viziteze

  • Apreciez !Nu-mi place !0
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Instituţia Prefectului Județul Braşov, Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru Siguranţa Alimentelor (DSVSA) Braşov şi Universitatea Transilvania - Facultatea de Alimentaţie şi Turism, cu sprijinul Aro Palace, au organizat, astăzi, simpozionul „Braşovul Turistic - Calitate şi Siguranţă”.

Scopul întâlnirii a fost acela de a prezenta cerinţele şi exigenţele instituţiilor publice cu responsabilităţi în siguranţa alimentelor, protecţia consumatorilor, fiscalitate şi ordine publică în industria de ospitalitate.

„Am dorit să ştiţi, pentru că este început de sezon turistic, care sunt cerinţele noastre, ale instituţiilor de îndrumare şi control, şi dumneavoastră să răspundeţi la ideea de a construi împreună un turism civilizat la Braşov”, a declarat Dorin Enache, directorul executiv al DSVSA Braşov, în deschiderea simpozionului.

Obiectivul urmărit în perioada următoare de instituţiile publice este de a oferi siguranţă şi calitate din toate punctele de vedere turiştilor care vin să viziteze Braşovul.

Responsabilitate uriaşă

Judeţul Braşov se află în topul destinaţiilor preferate din România, iar autorităţile susţin că au o responsabilitate uriaşă în ceea ce priveşte siguranţa celor care vizitează aceste locuri.

„Această întâlnire o consider deosebit de oportună, mai ales datorită faptului că ne aflăm la început de sezon. Ştim că Braşovul se află în topul preferinţelor turistice din România, situându-se pe un onorant loc 2, după Municipiul Bucureşti, ca afluenţă turistică. Şi tocmai acest lucru pe noi ne responsabilizează şi ne obligă să oferim atât turiştilor, cât şi braşovenilor, o siguranţă maximă, rabat zero, în ceea ce priveşte siguranţa alimentelor. Atâta timp cât condiţiile de cazare sunt în regulă, cât turiştii optează pentru diferite forme de a-şi petrece timpul liber la noi în judeţul Braşov, trebuie să fim atenţi cu acest aspect. Nu am avut incidente semnificative. Am avut pe ici, pe colo, semnalate toxiinfecţii alimentare. Unele din aceste semnale nu au fost confirmate. Nu aş vrea sub nicio formă ca cineva să aibă de suferit, indiferent că este vorba de turist sau locuitor al judeţului Braşov. Din punctul acesta de vedere, vă repet, consider extrem de oportună această întâlnire, dar vă cer dumneavoastră, conducătorilor de instituţii să acordaţi o importanţă deosebită acestui aspect şi să fiţi foarte atenţi, fiecare pe zona lui de responsabilitate”, a explicat prefectul Marian Rasaliu.

De doi ani de zile, turiştii vin la Braşov 12 luni din 12. Din acest motiv, autorităţile au ca obiectiv să depăşească Bucureştiul şi judeţul Braşov să devină lider naţional, dar pentru a ajunge aici este nevoie ca serviciile oferite să fie la un standard cât mai înalt.

Sosirile turiştilor înregistrate, în perioada ianuarie-aprilie 2019, în hotelurile şi pensiunile din judeţul Braşov au crescut cu 7,5%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2018, până la 409.136, potrivit datelor publicate recent de Direcţia Judeţeană de Statistică Braşov.  Din totalul acestora, 370.503 au fost turişti români şi 38.633 au fost turişti străini.

Ce vor turiştii?

Un studiu realizat de Universitatea Transilvania din Braşov pe 1.528 de hoteluri din România arată că 41,20% dintre turişti sunt mulţumiţi de serviciile oferite, iar 8,20% dintre ei nu sunt mulţumiţi de acestea.

De altfel, au fost identificate trei modele comportamentale. Primul dintre ele este legat de turiştii care au avut o experienţă satisfăcătoare şi au recomandat şi altora hotelul unde s-au cazat, al doilea vizează turiştii care nu au avut o experienţă fericită şi care îi avertizează pe potenţialii clienţii în acest sens, iar al treilea este legat de turiştii care au avut o experienţă nici pozitivă, nici negativă şi care au o atitudine neutră.

Industria ospitalităţii a trecut printr-o schimbare fundamentală odată cu apariţia digitalizării. Dacă în 2003, 13% dintre rezervări erau făcute prin internet, în 2013, numărul acestora a ajuns la 76%. Astăzi, cei care lucrează în turism trebuie să fie foarte atenţi la serviciile pe care le oferă pentru că publicul taxează orice abatere.

Recenziile de pe site-ul hotelului, fotografiile  de pe site-ul hotelului, calitatea website-ului, recenziile de pe website-urile de specialitate (TripAdvisor, Booking) şi social media (Facebook, Instagram), toate acestea contribuie la succesul sau eşecul din domeniu.

Foto: Camelia Vlad

 


Loading...

loading...

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
MB RAD Construct - Radiatoare Industriale

Citește ziarul

Radio TexFm


Insigra Angajeaza

Curs BNR

Vi, 22 Oct 2021
Euro   Euro   EUR   4.9467   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.2501   Creștere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.8655   Creștere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.6354   Creștere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2435   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.4449   Creștere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.5292   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   136.0100   Scădere
Acesta este spatiul pentru reclama ta!

Credeţi că se va realiza noul Spital Regional de Urgență al Brașovului?

Campanii Publicitare Outdoor

Cele mai citite

Cele mai comentate

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter