myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

Veste proastă despre DN 73. O nouă amânare a termenului de finalizare

  • Apreciez !Nu-mi place !-1
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Termenul de finalizare a lucrărilor de modernizare a DN73 Pitești – Câmpulung – Brașov se tot amână de la un an la altul. Dacă anul trecut se anunța că „Drumul Rușinii" va fi gata în 2020, acum se vorbește deja de 2021. Și nu prima parte a anului. Ministrul Transporturilor Lucian Bode susține că termenul estimat de constructor pentru finalizarea execuției lucrărilor este al treilea trimestru din 2021. De asemenea, plățile către constructor sunt efectuate la zi, mai spune ministrul într-un răspuns (foto 2) la o întrebare a deputatului PNL de Argeș Dănuț Bica, potrivit Economica.net.

În 20 mai 2019, la Râşnov, ministrul Transporturilor de atunci, Răzvan Cuc, în faţa presei şi a premierului Viorica Dăncilă, a rupt contractul cu Asocierea Azvi SA - Straco Grup SRL - Piomar Development - Tractebel şi i-a solicitat directorului CNAIR de la acea vreme, Narcis Neaga, să rezilieze contractul şi să predea imediat şantierul celor de la Direcţia de Drumuri Braşov. Cum constructorul s-a hărnicit brusc și nici ruperea unui contract nu e chiar așa simplă, Cuc a revenit la sentimnete mai bune și a cerut DRDP Brașov să stea cu ochii pe antreprenor.
Conform informaţiilor disponibile pe site-ul CNAIR, în iulie 2019, lucrările de modernizare a DN 73 erau finalizate în proporţie de 42%. Pentru acest proiect, CNAIR a obţinut o finanţare europeană în anul 2011 prin Programul Operaţional Sectorial – Transporturi (ciclul de finanțare din bugetul european 2007 - 2013), însă lucrările au început abia în mai 2014. Cum lucrările nu au fost finalizate până la data de 31 decembrie 2015 (data limită pentru realizarea investiţiilor finanţate în perioada de programare 2007 - 2013), proiectul a fost „fazat”, primind finanţare europeană şi în perioada de programare 2014 – 2020 prin Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM).
Valoarea totală a proiectului este de 275 milioane de lei, din care asocierea amintită a încasat 45%.

Contractul prevede modernizarea a 103 kilometri din drumul naţional de munte, ce duce inclusiv la Castelul Bran, unul dintre cele mai vizitate obiective turistice din România.

 

 

 


Loading...

loading...

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 
Pro Romania

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
Comprest - Colecteaza Separat!

Citește ziarul

Radio TexFm


FEG Education

Curs BNR

Joi, 17 Sep 2020
Euro   Euro   EUR   4.8595   Creștere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.1198   Creștere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.3445   Creștere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.5228   Creștere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2462   Creștere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.1196   Creștere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4846   Creștere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   134.6900   Scădere
Coronavirus Preturi Nesimtite
Anunturi MyTEX

Consideraţi că există interes politic pentru realizarea auostrăzii Braşov-Comarnic?

Campanii Publicitare Outdoor
                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter