myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

Primăria BRAȘOV mai cumpără 20 de autobuze electrice de la SOR Cehia, pe lângă cele 32 aflate în producție

  • Apreciez !Nu-mi place !-2
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Primarul Brașovului, George Scripcaru, a semnat raportul procedurii prin care firma SOR Libchavy s.r.o., din Cehia, a fost declarată câștigătoarea contractului pentru livrarea altor 20 de autobuze electrice (10 autobuze de 8 m și 10 autobuze de 12 m).

Aceeași firmă a câștigat anul trecut licitația pentru achiziția a 32 de autobuze electrice, a căror livrare va începe săptămâna viitoare, conform Primăriei Brașov.

Valoarea contractului pentru furnizarea celor 20 de autobuze este de 48.058.500 de lei + TVA, fondurile eligibile fiind asigurate în proporție de 80% de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM).

Proiectul de achiziția a celor 52 de autobuze electrice se derulează cu o finanțare nerambursabilă de la Agenția Fondului de Mediu, în valoare de 109.600.000 de lei, contribuția Municipalității fiind de 27.550.000 lei, din bugetul local.


Date tehnice

Autobuze electrice
- lungime - 10 autobuze x 12 metri și 10 autobuze x 8 metri;
- tip solo (nearticulate);
- cu planșeu jos (podea coborâtă);
- facilități pentru accesul persoanelor cu mobilitate redusă;
- autobuzele vor avea o capacitate de transport de minim:
a. Pentru autobuzele de 8m: 50 persoane din care cel puțin 16 pe scaune.
b. Pentru autobuzele de 12m: 85 persoane din care cel puțin 27 pe scaune.
- durata de funcționare de minim 15 ani;
- durata de utilizare fără reparație generală de minim 8 ani;
- durata de utilizare a bateriilor electrice de minim 5 ani;
- autonomie de minim 200 km;
- bateriile electrice vor permite o încărcare rapidă (5-10 minute) și o încărcare lentă (maxim 6 ore) fără să își piardă calitățile funcționale. Numărul minim de cicluri încărcare/descărcare: 2000.
Sistemul avansat de asistență a șoferului (Advance driver assistance systems - ADAS)

Autobuzele electrice vor fi dotate cu un sistem de asistență a șoferului care va detecta situațiile cu risc ridicat de accident și va alerta șoferul în timp util în vederea reducerii numărului de accidente și a consecințelor acestora, conform reprezentanților Primăriei Brașov.
Detectarea riscului de accident va fi realizată prin montarea a minim 3 camere video/senzori la exteriorul autobuzului.

Funcționalitățile sistemului de asistență a șoferului:

a) Sistem de evitare a coliziunii frontale: monitorizează zona frontală a vehiculului și detectează situațiile periculoase, alertând vizual și sonor șoferul asupra riscului de coliziune cu un alt vehicul, biciclist sau pieton (pentru viteze de 50 km/h alerta va fi emisă cu minim 2 secunde înainte de producerea coliziunii). Detectarea se va face cu camera video (sau senzorul) amplasată în partea frontală a autobuzului (parbriz).
b) Sistem de detectare a vehiculelor, bicicliștilor și pietonilor în părțile laterale stânga și dreapta (de detectare a unghiului mort). Detectarea se va face cu camere video (sau senzorii) amplasate în părțile laterale ale autobuzului.
c) Afișarea alertelor la bord – afișarea alertelor va permite identificarea intuitivă și rapidă de către șofer a pericolului semnalat.
d) Colectarea informațiilor privind alertele identificate – transmiterea datelor se va face prin intermediul CGMT. Sistemul va fi furnizat împreună cu o aplicație software care va permite accesarea datelor (rapoarte) și vizualizarea acestora pe harta electronică a orașului.

 


Loading...

loading...

Comentarii  

Barbu Gh.
+1 #1 Barbu Gh. 30-04-2020 14:44
Întreb și eu ca prostul: dacă populimea n-ar fi votat hoți și retardați, cam cum este vinitura, nu s-ar fi încercat o producție a acestora în țară? Troleibuze poate nu, dar autobuze, tramvaie și rame pentru metrou sigur s-ar putea face și la noi. Dar cu penali care urăsc munca....
Citat | Raportează către un administrator
Bartolomeu
+1 #2 Bartolomeu 30-04-2020 18:04
Brasovul: un oras care a fabricat avioane, locomotive cu aburi, tractoare, autocamioane, autoblindate, motorete, biciclete, nu este capabil sa produca mijloace de transport in comun! Licitatia (cu "dedicatie", sau fara), este mai presus de interesul local? Daca "investitorii" straini s-au saturat de "birocratia Bucuresti-Braso v" a lui "nasu", "cumatru", de ce nu sunt utilizate resursele locale? De ce nu se asociaza patronii (sunt destul de multi si foarte bogati in zona)! Presa locala ar trebuii sa fie liantul in aceste probleme cu interviuri, sugestii de la cetateni, informatii, consultarea expertilor, materiale documentare, istoric, sondaje sociale, aspecte ilegale, etc. Bartolomeu
Citat | Raportează către un administrator
goe
0 #3 goe 30-04-2020 19:36
Autobuze electrice nu se fabrica in Romania, nicaieri. Nici cele cu motor cu combustie interna nu sunt Euro 6d ... La restul poate poti pune conditii decente in caietul de sarcini legat de mentenanta locala, dar nu si la autobuze.
Chestiile de genul nu avem inca fabrica, dar sigur se pot face local pot duce la rebuturi de genul turcismelor lui Firea, autobuzelor cu probleme la frig de la Brasov sau tramvaielor comuniste.
Citat | Raportează către un administrator
Bartolomeu
0 #4 Bartolomeu 02-05-2020 14:04
"Achiziția" era pe lista "prioritatilor" pentru circulatia din Brasov? Cu acesti bani (27.550.000 lei, din bugetul local) se realizau cateva lucruri folositoare fluidizarii circulatiei in Brasov (trecere de nivel in intersectie aglomerata sau pasaj subteran pentru pietoni, amenajare traseu alternativ fara stopuri, etc.). Costurile pentru intretinerea de autobuze electrice sunt foarte mari si probabil inlocuirea bateriilor electrice (..."durata de utilizare a bateriilor electrice de minim 5 ani; Numărul minim de cicluri încărcare/descă rcare: 2000"...), se va apropia de valoarea unui autobuz nou! Transportul in comun trebuie incurajat dar nu cred ca aceasta este solutia! Cat costa o linie de troleibus (instalare intretinere etc.)? Oricum posesorii de autovehicule nu o sa fie printre calatori! Bartolomeu
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 
USR

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
Comprest - Colecteaza Separat!

Citește ziarul

Radio TexFm


Curs BNR

Mie, 25 Noi 2020
Euro   Euro   EUR   4.8730   Creștere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.0969   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.4563   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.4927   Creștere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2387   Creștere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.1484   Creștere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4915   Creștere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   134.9700   Creștere
Coronavirus Preturi Nesimtite
Anunturi MyTEX

Credeţi că „Cerbul de Aur” este un eveniment care atrage turişti la Braşov?

Campanii Publicitare Outdoor

Cele mai citite

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter