myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

BRAȘOV. Ce decizii au fost luate, săptămâna aceasta, în Comisia de Circulație

  • Apreciez !Nu-mi place !-1
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea, a prezentat, astăzi, proiectele avizate în Comisia de Circulație din data de 4 februarie, după cum urmează:

  1. Desfășurarea "Raliului Brașovului (Tess Rally)" , în perioada 25 martie - 27 martie 2021, cu restricții de circulație auto și pietonale în Piața Sfatului, DN1E tronson cuprins între km 0 (Biblioteca Județeană Gheorghe Barițiu) - km 21 - km 12+400 (Poiana Brașov Hotel DrachenHaus), breteaua de legătură între str. Lungă și str. Ștefan Octavian Iosif, capăt de linie RATBV ”Livada Poștei”.
  2. Solicitarea firmei Flavus Investiții pentru reamenajare hală, schimbare destinație în spații depozitare, spații producție, spații administrative, amenajare exterioară (drum acces, alei pietonale) și împrejmuire teren" - Str. Turnului f.n. - faza D.T.A.C.
  3. Solicitarea firmei Bilka Steel SRL pentru schimbarea de destinație din depozit cabine roți și tractoare în spații producție, depozitare și administrative" -Str. Henri Coandă nr. 17 - faza D.T.A.C.
  4. Solicitarea S.C. Continental Hotels S.A. pentru construire hotel și dotări specifice - Bd. 15 Noiembrie f.n. - faza D.T.A.C.
  5. Solicitarea S.C. Hotel Diamant City S.R.L. pentru extindere hotel City Center - Str. Traian Grozăvescu nr. 4 - faza P.U.D.
  6. Reabilitarea podurilor peste Ghimbășel, de pe următoarele străzi str. Fântânii, str. Institutului, reabilitare pod str. Plugarilor - faza D.A.L.I.

Podul de pe str. Fântânii

Acesta este un pod din beton armat - beton precomprimat, peste pârâul Ghimbășel, situat pe strada Fântânii. Această stradă asigură legătura între centrul orașului și cartierul Stupini (este intrarea principală dinspre DN 13). Podul are două deschideri (2x18.00 m). Lungimea totală a podului este de 42.50 m.

Cele mai importante defecte şi degradări constatate sunt următoarele:

Structura de rezistență a podului este alcătuită, în secțiune transversală, din 10 grinzi prefabricate, tip fâșii cu goluri pentru șosea, cu lungimea de 18.00 m și înălțimea de 0.80 m.

Grinzile prefabricate prezintă degradări și defecte cum ar fi: zone cu defecte de suprafață; culoare neuniformă, pete negre și impurități; imperfecțiuni geometrice, aspect macroporos, agregate la suprafață; fisuri longitudinale vizibile la intradosul grinzilor marginale; infiltrații la intrados, carbonatări, apariția de stalactite; infiltrații în zonele de capăt.

Culeele prezintă următoarele defecte și degradări aparente: agregate la suprafață, cuiburi de pietriș; segregarea betonului, beton cu aspect friabil; degradarea pereului sferturilor de con; uzura/eroziunea betonului.

Soluția avizată de Comisia de circulație, dintre cele trei propuse, a fost înlocuirea suprastructurii podului, care va cuprinde următoarele categorii de lucrări:

−        decaparea căii pe pod până la nivelul superior al grinzilor;

−        desfacerea parapetului pietonal metalic și trotuare;

−        demontarea grinzilor prefabricate, fâșii cu goluri pentru șosea;

−        reparații locale și curățire banchete de rezemare;

−        montare grinzi prefabricate cu corzi aderente tip I cu lungimea de 18.00 m și înălțimea de 0.80 m, turnarea unei plăci de suprabetonare din beton armat de clasa superioara C30/37 și realizarea grinzii parapetului - odată cu aceasta se va asigura un gabarit al căii pe pod de 7.80 m

−        așternerea unei hidroizolații performante și protejarea acesteia;

−        supraînălțarea zidurilor de gardă și amenajarea șlițurilor pentru montarea rosturilor de dilatație; refacerea rosturilor de dilatație de pe culee, montare dispozitive de acoperire a rosturilor;

−        realizarea căii pe pod din îmbrăcăminte asfaltică;  

−        realizarea trotuarelor;

−        reparații locale la intradosul și pe fețele văzute ale grinzilor;

−        realizare găuri la intradosul fâșiilor cu goluri pentru scurgerea apelor de infiltrație din interiorul acestora;

−        curățarea intradosului fâșiilor cu goluri și repararea zonelor degradate, cu mortare speciale, protejare intrados fâșii cu goluri cu vopsele speciale;

−        montarea unui parapet pietonal metalic;

−        montarea parapetelor de siguranță - borduri înalte.

       Lucrările de consolidare și sporire gabarit prin înlocuirea suprastructurii nu se vor putea executa sub trafic, fiind necesară întreruperea circulației pe pod și devierea acesteia pe rute ocolitoare.

Durata de execuție: 8 luni

Valoare construcții-montaj, cu TVA: 7.599.971,45 lei, din care  amenajare albie - 3.629.820,49 lei. Valoarea foarte mare a lucrărilor de amenajare a albiei are ca și cauză faptul că nu s-au executat astfel de lucrări până acum.

Podul de pe str. Institutului (Fundăturii)

Acesta este un pod din beton armat - beton precomprimat, peste pârâul Ghimbășel, situat pe strada  Institutului. Podul are o singură  deschidere de 13,50 m. Lungimea totală a podului este de 21,10 m.

Cele mai importante defecte şi degradări constatate sunt următoarele:

Structura de rezistenţă a podului este alcătuită, în secţiune transversală, din 9 grinzi prefabricate, tip fâșii cu goluri pentru șosea, cu lungimea de 14.00 m și înălțimea de 0.80 m.

Grinzile prefabricate prezintă degradări şi defecte cum ar fi:

-      zone cu defecte de suprafaţă;

-      culoare neuniformă, pete negre şi impurităţi;

-     imperfecţiuni geometrice, aspect macroporos, agregate la suprafaţă;

-      infiltraţii în zonele de capăt;

Infrastructurile (culeele) prezintă următoarele defecte şi degradări aparente:

-      dezvelirea fundaţiilor;

-       modificarea exagerată a proprietăţilor fizico-mecanice ale betonului;

-      agregate la suprafaţă, cuiburi de pietriş;

-      segregarea betonului, beton cu aspect friabil;

-uzura/eroziunea betonului;

-      zidul din aval, pe malul drept, prezintă o crăpătură cu deplasare;

-      pierderea formei sferturilor de con.

Soluția avizată de Comisia de circulație, dintre cele trei propuse, a fost înlocuirea suprastructurii podului, care va cuprinde următoarele categorii de lucrări:

−        decaparea căii pe pod până la nivelul superior al grinzilor;

−        desfacerea parapetului pietonal metalic și trotuare;

−        demontare grinzi prefabricate, fâșii cu goluri pentru șosea;

−        reparații locale și curățire banchete de rezemare;

−        montare grinzi prefabricate cu corzi aderente tip I cu lungimea de 14.00 m și înălțimea de 0.72 m;

−        turnarea unei plăci de suprabetonare din beton armat de clasa superioară C30/37 și realizarea grinzii parapetului - odată cu aceasta se va asigura un gabarit al căii pe pod de 7.80 m;

−        așternerea unei hidroizolații performante și protejarea acesteia;

−        supraînălțarea zidurilor de gardă și amenajarea șlițurilor pentru montarea rosturilor de dilatație; refacerea rosturilor de dilatație de pe culee, montare dispozitive de acoperire a rosturilor;

−        realizarea căii pe pod din îmbrăcăminte asfaltică;  

−        realizarea trotuarelor;

−        reparații locale la intradosul și pe fețele văzute ale grinzilor;

−        realizare găuri la intradosul fâșiilor cu goluri pentru scurgerea apelor de infiltrație din interiorul acestora;

−        curățarea intradosului fâșiilor cu goluri și repararea zonelor degradate, cu mortare speciale; protejare intrados fâșii cu goluri cu vopsele speciale;

−        montarea unui parapet pietonal metalic;

−        montarea parapetelor de siguranță - borduri înalte.

       Lucrările de consolidare și sporire gabarit prin înlocuirea suprastructurii nu se vor putea executa sub trafic, fiind necesară întreruperea circulației pe pod și devierea acesteia pe rute ocolitoare.

Durata de execuție: 6 luni,

Valoare construcții-montaj, cu TVA: 2.599.126,72 lei, din care  amenajare albie  - 603.207,24 lei.

Podul de pe str. Plugarilor

Acesta este un pod situat peste pârâul Ghimbășel, pe strada Plugarilor. Podul are 2 deschideri (2x15,50 m). Lungimea totală a podului este de 37.70 m.

Structura de rezistență a podului este alcatuită, în secțiune transversală, din 10 grinzi prefabricate, tip fâșii cu goluri pentru șosea, cu lungimea de 16.00 m și înălțimea de 0.72 m.

       Grinzile prefabricate prezintă degradări şi defecte cum ar fi:

-      zone cu defecte de suprafață;

-      culoare neuniformă, pete negre și impurități;

-     imperfecțiuni geometrice, aspect macroporos, agregate la suprafață;

-      fisuri longitudinale vizibile la intradosul grinzilor marginale;

-      infiltrații la intrados, carbonatări, apariția de stalactite;

-      infiltrații în zonele de capăt.

Infrastructurile (culeele și pila) prezintă următoarele defecte și degradări aparente:

−        acumularea de plutitori în partea din amonte a elevației pilei;

−        modificarea exagerată a proprietăților fizico-mecanice ale betonului;

−        agregate la suprafață, cuiburi de pietriș;

−        segregarea betonului, beton cu aspect friabil;

−        uzura/eroziunea betonului.

Soluția avizată de Comisia de circulație, dintre cele trei propuse, a fost înlocuirea suprastructurii podului, care va cuprinde următoarele categorii de lucrări:

−        decaparea căii pe pod până la nivelul superior al grinzilor;

−        desfacerea parapetului pietonal metalic și trotuare;

−        demontare grinzi prefabricate, fâșii cu goluri pentru șosea;

−        reparații locale și curățire banchete de rezemare;

−        montare grinzi prefabricate cu corzi aderente tip I cu lungimea de 16.00 m și înălțimea de 0.72 m;

−        turnarea unei plăci de suprabetonare din beton armat de clasa superioară C30/37 (cu continuizarea rostului din dreptul pilei)  și realizarea grinzii parapetului;

−        așternea unei hidroizolații performante și protejarea acesteia;

−        supraînălțarea zidurilor de gardă și amenajarea șlițurilor pentru montarea rosturilor de dilatație; refacerea rosturilor de dilatație de pe culee, montare dispozitive de acoperire a rosturilor;

−        realizarea căii pe pod din îmbrăcăminte asfaltică;  

−        realizarea trotuarelor;

−        reparații locale la intradosul și pe fețele văzute ale grinzilor;

−        realizare găuri la intradosul fâșiilor cu goluri pentru scurgerea apelor de infiltrație din interiorul acestora;

−        curățarea intradosului fâșiilor cu goluri și repararea zonelor degradate, cu mortare speciale; protejare intrados fâșii cu goluri cu vopsele speciale;

−        montarea unui parapet pietonal metalic;

−        montarea parapetelor de siguranță - borduri înalte.

       Lucrările de consolidare și sporire gabarit prin înlocuirea suprastructurii nu se vor putea executa sub trafic, fiind necesară întreruperea circulației pe pod și devierea acesteia pe rute ocolitoare.

Durata de execuție: 6 luni,

Valoare construcții-montaj, cu TVA: 5.336.651,90 lei, din care  amenajare albie  - 1.353.314,56lei.

După obținerea acestui aviz, proiectantul mai trebuie să obțină avizele de la Sistemul de Gospodărire a Apelor, Agenția de Mediu și Poliție, după care vor fi prezentați Consiliului Local, spre aprobare, indicatorii tehnico-economici. În termen de 30 de zile de la aprobare, proiectantul trebuie să depună documentația pentru Autorizația de construire, iar în termen de 60 de zile, de la obținerea autorizației, să finalizeze proiectul tehnic.

  1. 7.Solicitarea S.C. Kron Studio Premier SRL pentru construire locuințe colective" - Str. Ioan Popasu f.n. - faza P.U.Z.
  2. 8.Solicitarea locatarilor din zona str. Nicolae Titulescu - str. Dorobanților pentru:

- Introducere obligatoriu la dreapta, pentru cei care coboară de pe str. Dorobanților, la intersecția cu str. N. Titulescu, cu ocolire prin sensul giratoriu, din spate de la AFI,

- Introducere interzis la stânga spre str. Dorobanților, pentru cei care circulă pe str. N. Titulescu, dinspre Patria spre Poliție, cu ocolire prin sensul giratoriu de la AFI;

- mutare trecere de pietoni și montare stâlpi opritori în zona intersecției pentru a asigura vizibilitatea.   

 


Loading...

loading...

Comentarii  

Rammstein
-2 #1 Rammstein 05-02-2021 19:51
Acestă persoana toxică încă mai trăiește???..
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
Brai-Cata - Colecteaza selectiv

Citește ziarul

Radio TexFm


Comprest S.A.

Curs BNR

Lun, 25 Oct 2021
Euro   Euro   EUR   4.9472   Creștere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.2560   Creștere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.8502   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.6294   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2433   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.4405   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.5294   Creștere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   135.6700   Scădere
Acesta este spatiul pentru reclama ta!

Consideraţi corecte măsurile restrictive care se aplică începând de astăzi?

Campanii Publicitare Outdoor

Cele mai citite

Cele mai comentate

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter