myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

Oțelul 45 - materialul care crește rezistența automobilelor viitorului

  • Apreciez !Nu-mi place !-1
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Citește și află toate informațiile esențiale despre oțelul 45, materialul care transformă automobilele viitorului în mijloace de transport mai sigure.

Industria metalurgică folosește oțelul 45pe scară largă, în ciuda faptului că este unul dintre aliajele care prezintă un grad ridicat de dificultate la sudură. Tocmai această proprietate îi crește puterea de rezistență, ceea ce îl poziționează drept unul dintre materialele ideale pentru utilizarea la diverse părți pentru automobilele viitorului. De la axe și came până la cilindri, bare și pistoane, acest tip de oțel servește creării unui automobil mai solid, mai rezistent și care se pliază pe nevoile omului modern.

Ce înseamnă oțel tipul 45?

Este un aliaj de oțel de calitate superioară, structural, care face parte din  categoria materialelor cu o rezistență la nivel mediu în prima fază. Prin tratarea cu ajutorul laminării la cald ori la rece, acestui tip de oțel îi crește rezistența până la un grad foarte ridicat, ceea ce îl face util pentru folosirea în industria auto. Laminarea se poate realiza pe zone focalizate, iar în cazul în care este supus procesului de întărire prin inducție, nivelul de rezistență crește până la echivalentul gradului HCR 55.

În compoziția sa se regăsesc o serie de elemente precum Carbon (0, 42-0,5%), Fier (97%), Siliciu (0,17-0,37%), Mangan (0,5-0,8%), Nichel (maxim 0,3%), Sulf (maxim 0,04%), Fosfor (maxim 0,035%), Crom (maxim 0, 25%), Cupru (maxim 0,3%) și Arsen (maxim 0,08%). Prezența acestor substanțe în compoziția acestui tip de oțel ajută la sporirea elasticității, a nivelului de întărire și randamentului (siliciul) și la eliminarea oxigenului din structura și eliminarea sulfului (manganul).

Rezistența post normalizare are o valoare de 600 ReH, cu o limită de fluaj de 355 RM și un raport de contracție de 40%. Sudarea este posibilă atât la temperaturi de 100-120 de grade Celsius, ulterior fiind necesară efectuarea unui tratament termic adecvat pentru creșterea rezistenței (dar care nu va atinge nivelul maxim, fiind vorba despre un nivel de sudură limitat).

Atunci când se dorește creșterea nivelului de calitate al sudurii este necesară intensificarea temperaturii până la valori cuprinse între 200 și 300 de grade Celsius. Procedura este ulterior urmată de aplicarea unui tratament termic care implică recoacerea. Rezistența la tensiune este de 610 MPA, iar punctul de sudură are o valoare de 360 MPA. Aceste caracteristici poziționează oțelul de tip 45 ca fiind material cel mai bine cotat pentru a face față cerințelor impuse de industria de mașini, folosindu-se în special pentru structurile axiale.

Caracteristicile oțelului tip 45

Suprafețele acestui material prezintă un finisaj în forme strunjite, cromate, embosate și uneori prelucrate într-o formă brută. Materialul este prezentat sub formă de bare hexagonale, rotunde, pătrate sau de foi, cu o grosime cuprinsă între 10 mm și 1500 mm, în funcție de procesele de prelucrare la care este supus. Diametrul materialului (în urma procesării în diverse forme) este cuprins între 8 mm și 300 de milimetri.

Caracteristicile oțelului tip 45 depind de procesul de întărire, în acest sens ferită fiind mai moale, dar ductilă, în timp ce perlită este mai dură, dar ceva mai fragilă (are un aspect de foitaj). Trebuie remarcat faptul că amestecul dintre ferită și cementită contribuie la creșterea rezistenței la uzură a aliajului, precum și la sporirea durității acestuia. Într-un final, creșterea nivelului de carbon conduce la sporirea volumului peritei și, prin urmare, la îmbunătățirea proprietăților materialului rezultat.

Atât timp cât se ține cont de condițiile de prelucrare, precum și de instrumental corespunzătoare, rezultatele obținute vor fi de calitate. Utilizat în mod preponderent în industria auto, acest tip de oțel este folosit și pentru producerea altor unelte și instrumente, precum axe, arbori, cuțite, răzătoare de vopsea, osii și produse folosite în diverse aplicații. Automobilele viitorului trebuie să fie rezistente și capabile să facă față condițiilor climatice, pentru că întotdeauna va fi nevoie de mașini solide și puternice.

 

 


Loading...

loading...

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 
deepawali

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
Brai-Cata - Colecteaza selectiv

Citește ziarul

Radio TexFm


Insigra Angajeaza

Curs BNR

Mie, 03 Mar 2021
Euro   Euro   EUR   4.8768   Creștere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.0341   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.6412   Creștere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.4048   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2314   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.1981   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4934   Creștere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   134.1400   Stagnare

Bitcoin Exchange

Agentii imobiliare Brasov

Anunturi Chirii Brasov

Coronavirus Preturi Nesimtite
Acesta este spatiul pentru reclama ta!

Credeţi că ne vom confrunta cu o situaţie de lockdown de Paște?

Campanii Publicitare Outdoor
                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter