myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 
 

SCHIMBĂRI MAJORE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNT. Atenție la Evaluarea Națională! Altfel de Bacalaureat! Ce se întâmplă cu cluburile sportive școlare și palatele copiilor?!...

  • Apreciez !Nu-mi place !-3
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 
Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a anunțat în această dimineață 5 decizii majore care au rezultat în urma consultărilor cu federațiile sindicale.
 
„Măsurile agreate se vor regăsi în textul proiectului de lege care va fi înaintat spre adoptare în Guvern:
 
1. Posibilitatea legală a organizării concursului propriu de admitere la nivel de colegiu (nu numai la nivelul colegiilor naționale), cu condiția ca această admitere să fie organizată imediat după susținerea examenului de Evaluare Națională, se constituie într-o veritabilă șansă suplimentară pentru ca elevii să poată fi admiși în colegiile dorite, fiind în același timp o oportunitate unică pentru acele colegii care își doresc și își asumă selecția în vederea susținerii performanței prin inițierea unui număr important de clase de excelență/specializare în rețeaua unităților de învățământ preuniversitar de stat.
 
Astfel, evaluarea națională va avea rolul de monitorizare a sistemului de educație, conform recomandărilor OECD. Elevii absolvenți ai clasei a VIII-a vor susține Evaluarea Națională mai devreme cu o săptămână, iar concursul de admitere în colegii va fi susținut pe baza programelor școlare, ulterior examenului de evaluare națională, pe baza unor subiecte elaborate «în afara unității de învățământ» pentru concursul de admitere în colegii.
 
Admiterea în liceu prin repartiție computerizată a elevilor care nu au ocupat un loc în urma concursului de admitere în colegii se va realiza pe baza rezultatelor obținute la evaluarea națională, după încheierea concursurilor proprii de admitere în colegii.
 
Aceste prevederi sunt prevăzute a fi aplicate începând cu sesiunea iunie 2024.
 
2. Referitor la examenul național de Bacalaureat a fost agreat ca limba și literatura română (inclusiv gramatica) să constituie o probă distinctă în cadrul examenului național de Bacalaureat. Structura probei de limba română va permite evaluarea competențelor specifice, eliminând accentul pus pe învățarea mecanică. Promovarea examenului național de Bacalaureat va fi condiționată de obținerea mediei 6, pe baza notelor obținute la proba de limba și literatura română și la proba A, care cuprinde discipline din trunchiul comun (matematică, fizică, chimie, biologie, istorie, geografie și științe socio-umane).
 
Referitor la proba E, prevăzută la art. 75 alin. (4), a fost agreat faptul că își va păstra caracterul facultativ, deoarece va avea un nivel de dificultate corespunzător pentru a putea fi baza acordării unei calificări de nivel 4, conform art. 76 alin. (5) și art. 76 alin. (3) și a putea fi luată în considerare atât la admiterea în învățământul superior în condițiile autonomiei universitare, cât și pe piața muncii.
 
Pentru încurajarea participării absolvenților de liceu la proba E, având în vedere nivelul de dificultate al subiectelor realizate astfel încât să permită acordarea unei calificări de nivel 4, aceasta nu va condiționa promovarea examenului național de Bacalaureat.
 
A fost prezentată modalitatea în care evaluarea la Bacalaureat se va realiza în format digital (asistat de calculator); acest fapt nu înseamnă că toți itemii vor fi de tip grilă! Vor fi și itemi cu răspuns deschis, itemi de tip întrebare structurată, eseu etc. Esențiale sunt modalitatea de colectare a datelor și modalitatea de interpretare a informațiilor la nivel de competență – de exemplu, un răspuns care se referă la o cauzalitate (cauză-efect) va fi evaluat și în cadrul itemilor de la disciplinele istorie, geografie, fizică, matematică etc., iar interpretarea rezultatelor la nivel de competență va fi extrem de utilă în fundamentarea politicilor educaționale.
 
Bacalaureatul în noua formă este prevăzut a fi implementat în 2027, după realizarea noilor planuri-cadru și a noilor programe pentru ciclul liceal, pentru prima generație care studiază pe baza noilor programe începând cu clasa a IX-a, anul școlar 2023-2024.
 
3. Asumarea filierei la nivel liceal este apreciată ca fiind o măsură oportună, capabilă să susțină creșterea calității procesului de învățământ și profesionalizarea resursei umane (un profil profesional adaptat al cadrului didactic).
 
Unitățile de învățământ liceal vor funcționa cu respectarea principiului asumării filierei. Ministerul Educației stabilește criteriile de încadrare a unei unități de învățământ liceal într-una dintre cele trei filiere: teoretică, vocațională sau profesională, printr-o metodologie aprobată prin ordin de ministru.
 
Pentru filiera profesională s-a agreat titulatura de «Liceu tehnic și profesional» și asumarea integrală a acestei filiere, cu precizarea că pentru unitățile de învățământ liceal din zone greu accesibile sau dezavantajate, pentru asigurarea unui acces echitabil la educație al elevilor, vor putea fi justificate și aprobate, prin ordin de ministru, anumite excepții de la această măsură. Astfel, în proiectul de lege va fi reglementată această posibilitate prin raportare la motive obiective care țin de asigurarea dreptului la educație, dar și de nevoia de continuare, spre exemplu, a susținerii performanței sportive la nivelul unor licee tehnice și profesionale care au înregistrat performanțe în acest domeniu și nu numai.
 
4. Procesul de descentralizare va fi inițiat prin reconfigurarea activității de educație extrașcolară la nivelul sistemului național de învățământ. Palatele copiilor, cluburile copiilor și cluburile sportive școlare vor fi reorganizate ca unități de educație extrașcolară și vor face parte din rețeaua școlară. Personalul încadrat la nivelul acestor unități de educație extrașcolara își menține calitatea de personal didactic titular la nivelul sistemului național de învățământ.
 
Componentele de patrimoniu, terenurile și clădirile unităților de educație extrașcolară, având în vedere specificul și răspândirea structurilor arondate, vor face parte din domeniul public și vor fi administrate de către consiliile județene.
 
Schimbarea destinației se va putea face numai cu avizul conform al Ministerului Educației. Celelalte componente ale bazei materiale vor fi de drept proprietatea unităților de educație extrașcolară și vor fi administrate de către consiliile de administrație, conform legii.
 
5. În condițiile evidențierii importanței susținerii învățământului special, integrarea elevilor cu CES în învățământul de masă se va face gradual, doar în măsura în care la nivelul unităților de învățământ preuniversitar de masă vor fi asigurate condițiile specifice din perspectiva existenței resursei umane calificate (consilieri, profesori de sprijin și cadre didactice formate pentru educația copiilor cu CES), precum și din perspectiva existenței infrastructurii dedicate (cabinete psihopedagogice, camere resursă…..)
 
Pentru asigurarea școlarizării elevilor cu CES, conform nivelurilor de sprijin care vin în întâmpinarea cerințelor educaționale ale acestora, oferindu-le atât flexibilizarea predării, cât si intervenții specifice: logopedie, kinetoterapie, consiliere școlară, intervenții psihologice, precum și adaptări și modificări curriculare, diverse tipuri de asistență psihopedagogică. În funcție de nivelul de sprijin vor fi elaborate instrumente metodologice specifice care să asigure operaționalizarea și funcționalitatea acestora prin strategii de adaptare, augmentare, modificare, compensare, dispensare, tehnologii asistive și de acces, planuri educaționale personalizate, planuri educaționale individualizate și planuri de intervenție personalizată. Centrul Național de Educație Incluzivă va gestiona componenta de formare a cadrelor didactice în domeniul educației incluzive și componenta de programe naționale de cercetare cu impact major privind politicile incluzive, instrumentele administrative, programele și practicile incluzive.
 
Marți, 23 august, începând cu ora 10.00 vom continua dezbaterea cu federațiile sindicale pe cele mai importante aspecte din proiectul Legii învățământului preuniversitar-România Educată”, a relatat Sorin Mihai Cimpeanu.

 


Loading...

loading...

Comentarii  

Raoke Kaka
+4 #1 Raoke Kaka 19-08-2022 08:57
Asta are sarcina sa definitiveze distrugerea invatamantului romanesc. Sa continue ce a inceput Abramburica. Si se descurca foarte bine, exact precum colegul Popescu, care si el a distrus industria energetica.

Astia, ”liberalii” de acum, sunt mai ticalosi decat inaintasii lor, aia de au tras in tarani si muncitori, in 1907 si anii '30.

CHIAR, MIZERERIILE #REZIST MAI EXISTA? NU MAI IES NOAPTEA PE STRAZI, CA SOBOLANII?

E ”BINE” CE SE INTAMPLA ACUM, ASA-I? SAU PE EI NU-I INTERESEAZA TARA, EI SUNT CU ”SLAVA hUCRAINA”.
Citat | Raportează către un administrator
Willy
-7 #2 Willy 19-08-2022 14:52
Citez pe Raoke Kaka:
Asta are sarcina sa definitiveze distrugerea invatamantului romanesc. Sa continue ce a inceput Abramburica. Si se descurca foarte bine, exact precum colegul Popescu, care si el a distrus industria energetica.

Astia, ”liberalii” de acum, sunt mai ticalosi decat inaintasii lor, aia de au tras in tarani si muncitori, in 1907 si anii '30.

CHIAR, MIZERERIILE #REZIST MAI EXISTA? NU MAI IES NOAPTEA PE STRAZI, CA SOBOLANII?

E ”BINE” CE SE INTAMPLA ACUM, ASA-I? SAU PE EI NU-I INTERESEAZA TARA, EI SUNT CU ”SLAVA hUCRAINA”.

Latraul putinist a epuizat dozele? Gata nu o mai baga pe aia cu dozele la fiecare latrat? E bine atunci. Acum o arde cu #REZIST? Dupa nunta ce auzim? Latrat ca nu a fost buna branza la meniu? Asa ceva...
Citat | Raportează către un administrator
Raoke Kaka
0 #3 Raoke Kaka 19-08-2022 15:11
Citez pe Willy:
Citez pe Raoke Kaka:
Asta are sarcina sa definitiveze distrugerea invatamantului romanesc. Sa continue ce a inceput Abramburica. Si se descurca foarte bine, exact precum colegul Popescu, care si el a distrus industria energetica.

Astia, ”liberalii” de acum, sunt mai ticalosi decat inaintasii lor, aia de au tras in tarani si muncitori, in 1907 si anii '30.

CHIAR, MIZERERIILE #REZIST MAI EXISTA? NU MAI IES NOAPTEA PE STRAZI, CA SOBOLANII?

E ”BINE” CE SE INTAMPLA ACUM, ASA-I? SAU PE EI NU-I INTERESEAZA TARA, EI SUNT CU ”SLAVA hUCRAINA”.

Latraul putinist a epuizat dozele? Gata nu o mai baga pe aia cu dozele la fiecare latrat? E bine atunci. Acum o arde cu #REZIST? Dupa nunta ce auzim? Latrat ca nu a fost buna branza la meniu? Asa ceva...

Vierme, ce doze ai bagat in vene?
”Boost”-ul il ai injectat?
Ti-ai injectat si rapelul la ”boost”?

RASPUNDE, VIERME DEVIANT, RASPUNDE!

PS Nu mai iesi in strada, noaptea, ca sobolanii, hastagule??? Cu luminite, sa nu dai in gropi. Sau nu mai au aia bani sa va dea, si te citez: ”#MonaDragostea Mea”? Si atunci nu mai viermuiti noaptea pe strazi.
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
FIN-ECO -Elimina deseurile responsabil!

Citește ziarul

Radio TexFm


Comprest S.A.

Curs BNR

Vi, 02 Iun 2023
Euro   Euro   EUR   4.9633   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.6099   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.7790   Creștere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   5.0913   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2599   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.4361   Creștere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.5377   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   133.7300   Scădere
Anunturi MyTEX

Credeţi că şoferii RATVB vor intra în grevă generală?

Cele mai citite

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter