myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

Banca Mondială a aflat din presă de „divorțul” în privința autostrăzii BRAȘOV-Comarnic

  • Apreciez !Nu-mi place !+1
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Tatiana Proskuryakova, manager de ţară al Băncii Mondiale, susține că este dezamăgită de decizia Guvernului în ceea ce privește autostrada Ploiești - Brașov și că are dubii că Executivul va reuși să o facă pe baza unui studiu de fezabilitate din 2005.

„Investiția în autostrada Ploiești - Brașov este parte a strategiei noastre. Am primit o cerere de pregătire a acestei operațiuni din partea Guvernului în octombrie, anul trecut. Am văzut informațiile din media, dar nu am primit nici o comunicare oficială din partea Guvernului despre renunțarea la această operațiune. Am înțeles din media că Guvernul nu mai vrea să continue acest proiect cu Banca Mondială și că vor să facă acel proiect singuri. Trebuie să spun că sunt dezamăgită pentru că am investit mult în pregătirea acestui proces și aveam un plan bun. Proiectul se referea la pregătirea investiției, nu să finanțăm proiectul”, a spus Proskuryakova.

Ea a precizat că este în regulă faptul că Guvernul vrea să facă acest proiect, dar studiul de fezabilitate pe care se bazează trebuie îmbunătățit. „Dacă Guvernul vrea să facă singur proiectul este în regula din partea noastră, dar important este să fie pregătit bine. Știu că vorbesc despre folosirea studiului de fezabilitate din 2005 ca bază pentru un aranjament de parteneriat public-privat. Avem dubii că va funcționa acest lucru. 10 ani e prea mult timp. Studiul trebuie îmbunătățit fundamental", a precizat oficialul Băncii Mondiale. „Am văzut știrea în presă, când eram în Washington. M-am întors ieri. Nu am avut o discuție cu Guvernul, încă. Este, bineînțeles, decizia Guvernului dacă vrea să continuăm cu acest proiect sau nu”, a mai spus Tatiana Proskuryakova.

„Nu este important câți bani am consumat. Împrumutul inițial era pentru 35 milioane euro, această sumă fiind pentru construcția mecanismului pentru finanțarea investițiilor viitoare și să avem pregătiri bune ale proiectului București – Brașov. Apoi ar fi urmat încă o parte prin care Banca Mondială ar fi putut contribui în investiția de construire a drumului, dar planul nostru era o pârghie de folosire a fondurilor europene și, poate, investiții private. Era mai mult un proiect-pilot prin care să arătăm că un drum bun se poate construi în România”, a explicat Tatiana Proskuryakova.

CITIȚI ȘI: 

„Ministerul Anti-Autostrăzi”

Update: „Nu avem nici un contract cu Banca Mondială pentru autostrada Comarnic-BRAȘOV”

Autostrada Comarnic-BRAȘOV s-ar face mai repede fără Banca Mondială

Update. Autostrada Comarnic-BRAȘOV e „indezirabilă”: ar fugi multinaționalele

Autostrada Comarnic-BRAŞOV NU se mai face cu Banca Mondială

 


Loading...

loading...

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 
USR

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
FIN-ECO -Elimina deseurile responsabil!

Citește ziarul

Radio TexFm


Curs BNR

Ma, 24 Noi 2020
Euro   Euro   EUR   4.8703   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.0980   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.4738   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.4902   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2380   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.1440   Creștere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.4901   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   134.8700   Scădere
Coronavirus Preturi Nesimtite
Anunturi MyTEX

Consideraţi că teste rapide antigen pentru diagnosticul COVID-19 ar trebui vândute în farmacii?

Campanii Publicitare Outdoor

Cele mai citite

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter