myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

Autostrada BRAŞOV-Ploieşti. Un constructor spaniol a fost descalificat şi a depus contestaţie

  • Apreciez !Nu-mi place !0
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Unul dintre cei cinci ofertanţi pentru construirea în parteneriat public-privat (PPP) a autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov, asocierea Acciona Concesiones – FCC Construccion, a fost eliminat din cursă de Comisia Națională de Strategie şi Prognoză (CNSP) și contestă soluția. Spaniolii s-au adresat Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), iar în documentul depus, obținut de G4Media.ro, califică drept „absurdă” și „vădit nelegală” decizia Comisiei Naționale de Prognoză, potrivit G4media.ro.
„Soluția se datorează neînțelegerii specificului contractelor de parteneriat public-privat”, scriu spaniolii în documentul depus la CNSC.
Pe 22 ianuarie, Comisia Națională de Prognoză îi anunța pe spaniolii de la Acciona Concesiones – FCC Construccion că solicitarea lor de a participa la procedura de negociere competitivă în vederea construirii și operării în regim de PPP a autostrăzii Ploiești-Brașov a fost respinsă, deoarece asocierea de firme spaniole nu a prezentat acordul de subcontractare dintre ofertanții asociați și cei doi subcontractanți declarați, G4media.ro.
Potrivit spaniolilor, nici nu era nevoie de depunerea unui astfel de acord de subcontractare, atâta timp subcontractorii sunt firmele din asociere.
„Eroarea Autorității Contractante și decizia vădit nelegală de respingere a candidaturii sunt de fapt bazate pe o înțelegere eronată a rolului «subcontractantului» în procedura PPP. Autoritatea contractantă asimilează «subcontractantul PPP» cu subcontractantul din achizițiile publice clasice, ignorând faptul că în acest caz compania este și parte în Asociere și subcontractant. Compania a depus scrisoarea de participare exprimându-și fără echivoc voința de a participa la procedură. Din acest motiv nu se mai impunea exprimarea voinței sale în calitate de terț susținător – subcontractant”, se arată în documentul depus de spanioli la CNSC pe 5 februarie.

Acest acord de subcontractare trebuie depus atunci când „un subcontractant constructor este un terț care nu face parte din investitor, iar Asocierea utilizează capacitățile respectivului subcontractant pentru demonstrarea criteriilor de calificare”, spun spaniolii. El reprezintă practic un angajament direct și ferm de a contribui la realizarea proiectului.

Din acest motiv spaniolii consideră că decizia CNSC de a-i scoate din cursă „este absurdă”. „Soluția se datorează neînțelegerii specificului contractelor de parteneriat public-privat. Într-o procedură de parteneriat public-privat investitorul îndeplinește de regulă și rol de constructor sau de operator. Formal, investitorul care îndeplinește rol de contructor sau de operator are o dublă calitate – de ofertant și de subcontractant, pentru că realizarea efectivă a construcției are loc în baza unui contract de sine stătător cu societatea de proiect”, mai scrie în documentul citat.
Iar spaniolii aduc în sprijinul lor chiar structura de PPP prezentată în Studiul de fundamentare publicat de Comisia de Prognoză, care menționează că „subcontractorii declarați pentru lucrările de construire, întreținere și operare vor încheia contracte directe cu societatea de proiect”.

Citiţi şi: 

 „Autostrada Ploiești – BRAȘOV prin PPP este o glumă proastă, pe bani publici”

Cele 18 oferte pentru Autostrada BRAȘOV-Ploiești sunt... cinci

Autostrada BRAȘOV-Ploiești, scoasă la licitație fără studiu de fezabilitate

Viorica Dăncilă spune că e „bătaie” pentru autostrada Ploiești- BRAȘOV

Firme chineze, interesate să facă Autostrada BRAŞOV-Comarnic-Ploieşti

Autostrada Comarnic-Braşov. De ce s-a amânat termenul de depunere a ofertelor

Autostrada BRAŞOV-Comarnic, la prima amânare din noua încercare de PPP

S-a lansat licitația pentru autostrada BRAȘOV-Ploiești

Licitaţia pentru autostrada Ploiești - BRAȘOV va fi lansată luni

Autostrada Ploiești – BRAȘOV. Când va fi gata și cât va fi taxa de folosire

Autostrada Ploiești-BRAȘOV, impusă prin lege?

 


Loading...

loading...

Comentarii  

Costea Ion
0 #1 Costea Ion 07-02-2019 07:34
Să se ducă învârtindu-se spaniolii.
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
Brai-Cata - Colecteaza selectiv

Citește ziarul

Radio TexFm


Comprest S.A.

Curs BNR

Joi, 27 Ian 2022
Euro   Euro   EUR   4.9453   Creștere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.4182   Creștere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.9300   Creștere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.7622   Creștere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2446   Creștere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.4830   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.5285   Creștere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   137.9100   Creștere
Anunturi MyTEX

Este firesc ca măsurile de compensare și plafonare a facturilor la energie și gaze să nu se aplice retroactiv?

Campanii Publicitare Outdoor

Cele mai citite

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter