Poze
Video
|
|
„Cum se va desfășura serviciul public de transport județean de persoane în județul Brașov în perioada 2022-2028? Care este noul regulament, care sunt criteriile și cum va fi selectat transportatorul ce va opera traseul din localitatea ta începând cu ianuarie 2022? Consiliul Județean Brașov a pus în dezbatere publică proiectul de act normativ ce include documentele necesare desfășurării licitației pentru atribuirea serviciilor publice de transport județean de persoane prin curse regulate în județul Brașov, valabile în perioada 1 ianuarie 2022 – 31 decembrie 2028”, a anunțat, pe pagina de Facebook, nu instituția care face dezbaterea publică, ci Silviu Ivan Nunvailer, consilier județean USR PLUS.
Potrivit acestuia, pachetul de documentele puse în dezbatere publică conține:
1.Studiul de oportunitate efectuat de CERTRANS LEVEL SRL pentru CJ Brașov
2.Documentația de atribuire în gestiune delegată a seviciului public de transport județean:
a) programul de transport (cu cele 51 de trasee grupate în 4 grupe principale, ce a fost deja aprobat de CJ Brașov în luna mai.
b) criteriile de calificare și selecție a ofertelor;
c) criteriul de atribuire a contractului;
d) factorii de evaluare relevanţi şi modul de aplicare a acestora;
Va fi utilizat criteriul de atribuire: cel mai bun raport calitate-preț, utilizând factorii de evaluare:
-Vechimea medie a parcului de autobuze;
-Clasificarea autobuzelor (gradul de confort al autovehiculelor, clasificate pe categorii);
-Dotarea cu instalație de aer condiționat;
-Norma de poluare a autobuzului;
-Nivelul tarifului (tariful mediu – lei/km/loc).
Grila de punctaj și formula de calcul o găsiți în document la pagina 119.
3. Regulamentul serviciului public de transport județean
4. Caietul de sarcini
5. Modelul contractului de delegare a gestiunii serviciului
6.Valoarea estimată a contractului de delegare:
Lot 1 – Grupa 01 – 25.664.344,54 RON
Lot 2 – Grupa 02 - 9.072.368,67 RON
Lot 3 – Grupa 03 - 17.617.393,14 RON
Lot 4 – Grupa 04 - 8.447.206,21 RON
Total: 60.801.312,56 lei fără TVA pe o periodă de 7 ani
CJ Braşov intenţionează să scoată la licitaţie patru grupe de trasee care acoperă întregul judeţ. Punctul final al tuturor celor patru grupe de trasee este municipiul Braşov - terminalul RATBV de la Bartolomeu.
Cea mai amplă grupă de trasee are ca punct de plecare oraşul Victoria, trece prin localităţile de la poalele Munţilor Făgăraş, urmează Drumul Naţional 73 A, tranzitează oraşul Zărneşti – de unde colectează călători inclusiv din satele brănene, şi ajunge la Braşov.
Cea de-a doua grupă de trasee pleacă din municipiul Făgăraş, adună călători din localităţile situate pe ambele maluri ale Oltului şi străbate Drumul Naţional 1, până la Braşov.
Cea de-a treia grupă de trasee porneşte din oraşul Rupea, colectează călători din zona de nord a judeţului şi urmează Drumul Naţional 13, având ca punct terminus Braşovul.
Cea de-a patra grupă include trasee din zona localităţilor Augustin – Ormeniş – Apaţa – Măieruş şi străbate DN 13, până la Braşov. Din studiul realizat de CJ Braşov reiese că pentru cele patru grupe de trasee vor fi necesare 61 de autovehicule, plus alte 12 de rezervă.
„După aprobarea proiectului în plenul Consiliului Județean Brașov, se va organiza licitația publică pentru atribuirea gestiunii serviciului de transport. Prin criteriile incluse în aceste documente s-a încercat realizarea unui echilibru între asigurarea unui serviciu de calitate pentru cetățeni, cu o frecvență ridicată a curselor și rentabilitatea transportatorilor. Acest contract trebuie să reprezinte un câștig pentru ambele părți. Împreună cu colegul meu consilier județean Marius-Mihail Stoianovici, am fost implicați în grupul de lucru ce s-a ocupat de elaborarea acestor criterii și de stabilirea traseelor, dar decizia privind forma finală a aparținut executivului. Încurajăm toți locuitorii județului Brașov care folosesc în prezent transportul județean sau l-ar folosi dacă acesta ar oferi servicii mai ridicate calitativ, să parcurgă documentele disponibile la adresa: https://site.judbrasov.ro/.../files/1625134096_Transport.pdf
Pachetul de documente puse în dezbatere publică este unul consistent, având în total 404 pagini. Vă invităm să le citiți în totalitate, în special Regulamentul, să distribuiți informația în grupurile locale de facebook pentru ca ea să ajungă la toți locuitorii județului, și să trimiteți propunerile, sugestiile și opiniile voastre pe email la adresa Această adresă de email este protejată de spambots. Trebuie să aveți JavaScript activat ca să o puteți vedea. până pe 10 iulie, ora 16:00, cu mențiunea «Recomandare la proiect de act normativ»”, a mai scris consilierul județean.
![]() |
Euro | EUR | 4.9255 |
![]() |
||||
![]() |
Dolarul american | USD | 4.5904 |
![]() |
||||
![]() |
Lira sterlină | GBP | 5.6013 |
![]() |
||||
![]() |
Francul elveţian | CHF | 4.9881 |
![]() |
||||
![]() |
Leul moldovenesc | MDL | 0.2437 |
![]() |
||||
![]() |
Dolarul canadian | CAD | 3.3324 |
![]() |
||||
![]() |
Leva bulgărească | BGN | 2.5183 |
![]() |
||||
![]() |
Forinţi maghiari | HUF | 126.6800 |
![]() |
Comentarii
Ce mai conteaza cum va fi transportul? Ce mai conteaza cate autobuze electrice cumpara Primaria? Atata timp cat de zeci de ani autobuzele ce deservesc linia de Sacele polueaza Brasovul pe portiunea Darste-capat la Steagu cu atata nesimtire prin fumigenele alea pe post de autobuze de calatori, ce mai conteaza ce vrem noi?
De ce suntem intr-un permanent razboi ecologic surd dus de pietoni si biciclisti pe o parte si conducatori auto de cealalta parte iar eu azi de exemplu mergand pe Calea Bucuresti a trebuit sa trag pe dreapta sa se indeparteze fumigena aia de Sacele ce se deplasa in fata mea si ma ineca in fum? Asa este zilnic pe traseul cuprins intre Darste si capat la Steagu!
Ce mai conteaza?
Deci, revizuiți planul de bătaie și poate renunțăm la mașinile personale pentru navetă.
Este vorba despre transportul județean, nu de cel metropolitan/lo cal.