myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

AEROPORTUL BRAȘOV. Piedici și riscuri înlăturate, dar mai e mult până la primele zboruri

  • Apreciez !Nu-mi place !-2
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

În condițiile în care a (re)apărut o undă de dezamăgire și de scepticism printre brașoveni, reprezentanții Consiliului Județean Brașov reamintesc că implementarea proiectului Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav (AIBG) presupune implicarea unui număr semnificativ de instituţii, a căror contribuţie este esenţială pentru funcţionarea şi certificarea aeroportului. Pe parcursul derulării proiectului a fost necesară întocmirea mai multor studii menite să identifice potenţiale situaţii de risc şi să stabilească măsurile corespunzătoare eliminării sau diminuării acestora, după cum explică Alexandru Anghel, directorul Direcţiei Implementare AIBG din cadrul Consiliului Judeţean Braşov. Toate studiile importante au fost finalizate, majoritatea fiind necesare în etapele de proiectare a anumitor componente ale aeroportului. Finanţarea realizării lor a fost asigurată din bugetul Judeţului Braşov.

Studiul de coexistenţă cu reţelele electrice

Unul dintre cele mai laborioase studii a fost cel de coexistenţă a Aeroportului Internaţional Braşov cu reţelele de înaltă şi de joasă tensiune ale Companiei Naţionale de Transport al Energiei Electrice Transelectrica SA. Studiul a pus în evidenţă modul în care aeroportul şi reţelele aeriene de transport pot exista împreună, cu respectarea restricţiilor specifice fiecărei entităţi.

În urma acestui studiu au fost identificaţi stâlpii de înaltă tensiune care trebuie balizaţi cu lumini pe timp de noapte, precum şi o serie de stâlpi de joasă tensiune pentru care este necesară balizarea pe timp de zi. Aceasta se realizează prin marcarea lor cu o vopsea specială. De asemenea, o serie de stâlpi ce au fost identificaţi ca obstacole a fost necesar să fie dezafectaţi.

Potrivit informaţiilor comunicate de reprezentanţii Transelectrica, balizajul de zi pe traseul liniei de transport al energiei electrice de înaltă tensiune LEA 400 kV Bradu - Braşov a fost finalizat. Balizele de noapte au fost primite, montarea lor fiind în curs de desfăşurare, astfel că balizajul de noapte va fi finalizat până la sfârşitul acestei luni.

Studiul de obstacolare

Studiul de obstacolare, întocmit cu ajutorul specialiştilor în măsurători topografice, a pus în evidenţă obstacolele aflate pe o rază de 45 km în jurul aeroportului, ce pot influenţa atât funcţionarea echipamentelor de radionavigaţie, cât şi suprafeţele de siguranţă necesare executării operaţiunilor de zbor.

Pe baza acestui studiu au fost identificate obstacolele care necesită marcare şi balizare pe timp de zi şi pe timp de noapte, şi care trebuie luate în calcul la proiectarea procedurilor de zbor.

Studii necesare comunicaţiilor pe aeroport

Studiul de propagare a semnalului a fost realizat cu scopul analizării modului cum se transmit undele radio în zona aeroportului, pentru a identifica tipul şi amplasarea echipamentelor necesare comunicaţiilor sol-aer şi sol-sol. Amplasarea echipamentelor de radionavigaţie necesare asigurării serviciilor de dirijare a traficului pe Aeroportul Internaţional Braşov a făcut obiectul unor studii care au fost realizate în faza elaborării Studiului de Fezabilitate pentru echipamentele de radionavigaţie. În urma concluziilor acestora, a fost identificată poziţionarea echipamentului VORDME, în aşa fel încât să asigure comunicarea semnalului către aeronavele în zbor.

Două studii de mediu

Studiul de viaţă salbatică, elaborat cu sprijinul specialiştilor în domeniu, a avut rolul de a identifica prezenţa păsărilor şi a animalelor în perimetrul aeroportului, ştiut fiind faptul că evenimentele de tip „bird strike” determină reţinerea la sol a multor aeronave şi au o incidenţă tot mai ridicată în ultimul timp.

În ceea ce priveşte studiul climatologic, realizat pentru o perioadă de 15 ani de către specialiştii în meteorologie de la Academia Forţelor Aeriene „Henri Coandă” din Braşov, acesta a fost elaborat cu scopul de a transmite companiilor aeriene datele esenţiale cu privire la vizibilitatea atmosferică, precum şi informaţiile referitoare la fenomenele meteorologice care se manifestă în arealul aeroportuar, pe parcursul întregului an şi pe durata unei zile.

„Este important de subliniat faptul că implementarea proiectului Aeroportului Internaţional Braşov reprezintă un demers extrem de complex şi laborios, realizat pe multiple planuri, cu sprijinul şi implicarea foarte multor instituţii, atât publice, cât şi private. Dezvoltarea şi funcţionalizarea Aeroportului nu înseamnă doar lucrări de proiectare şi construcţie, ci şi o serie de studii pentru realizarea cărora am beneficiat de expertiza celor mai buni specialişti. Doresc să menţionez colaborarea deosebită pe care am avut-o cu instituţiile de învăţământ superior din Braşov, Academia Forţelor Aeriene «Henri Coandă» şi Universitatea Transilvania, care ne-au consiliat în anumite aspecte şi ne-au ajutat să realizăm anumite studii fără de care proiectul AIBG nu poate fi dus la bun sfârşit. Le mulţumesc domnilor rectori pentru solicitudinea cu care au răspuns tuturor cerinţelor noastre şi sperăm să colaborăm la fel de bine şi pe mai departe”, susţine preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea.

Citiți și:

Update AEROPORTUL BRAȘOV. Primul zbor, dirijat de la Arad, ar putea fi în august... 2022

 


Loading...

loading...

Comentarii  

Barbu Gh.
-1 #1 Barbu Gh. 28-07-2021 00:11
Poate va dispărea țigoinerul penal de Veștea pînă va fi gata și se va trece la un turn fizic, nu „virtual”.
Citat | Raportează către un administrator
Dorel
0 #2 Dorel 03-08-2021 15:37
Cand va fi primul zbor?
Dupa alegerile următoare ca sa aibă subiect de campanie?
Pana când vom fi mințiți? Pardon pacaliti.
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
FIN-ECO -Elimina deseurile responsabil!

Citește ziarul

Radio TexFm


Insigra Angajeaza

Curs BNR

Vi, 17 Sep 2021
Euro   Euro   EUR   4.9473   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.1999   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.7880   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.5309   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2382   Creștere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.3177   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.5295   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   140.8500   Scădere
Acesta este spatiul pentru reclama ta!

Sunteţi de acord ca la anumite evenimente să se intre doar cu certificat verde?

Campanii Publicitare Outdoor

Cele mai citite

Cele mai comentate

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter