myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

BRAȘOV. Două milioane de km cu troleibuzele moderne, mai puțină poluare

  • Apreciez !Nu-mi place !-1
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Cele 51 de troleibuze marca Solaris, achiziționate de municipalitate cu fonduri nerambursabile, au parcurs până acum un total de peste 2.000.000 de km în oraşul nostru. Cu o lună în urmă și cele 60 de autobuze electrice marca SOR au depășit pragul de 2 milioane de kilometri parcurși în serviciul RATBV.

Introducerea în trafic a troleibuzelor și a autobuzelor electrice noi a însemnat o reducere de aproximativ 3.345 de tone de dioxid de carbon (CO2), 75 de tone de oxizi de azot (NOx), 31 de tone de monoxid de carbon (CO), 10 tone de hidrocarburi și 1,5 tone de particule în suspensie, în special praf (PM 2,5; PM 10 etc.). Oxizii de azot sunt substanțe ce produc iritarea și/sau lezarea căilor respiratorii, favorizează formarea ploilor acide, precum și a fenomenului de smog deasupra orașelor.

„Dragi brașoveni, transportul electric în municipiul nostru bifează o nouă bornă: 2 milioane de kilometri făcute de troleibuzele noi, troleibuzele Solaris, cele 51 troleibuze achiziționate din fonduri europene, 2 milioane de kilometri în transportul public brașovean care în termeni de calitate a aerului se transpun în 3.300 de tone de dioxid de carbon reduse, 1,5 tone de pulberi în suspensie - praful care ne creează atâtea probleme și cu infringementul -și 75 de tone de oxizi de azot”, a declarat primarul Allen Coliban.

În acest moment sunt în circulație toate cele 51 de troleibuze marca Solaris, acest tip de vehicule nepoluante fiind introduse în circulație pe liniile 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 31, 33. Achiziția acestor troleibuze s-a făcut cu fonduri europene nerambursabile (98% din cheltuielile eligibile). Troleibuzele, model „Solaris Trollino 18“, sunt produse de firma poloneză Solaris Bus & Coach SA și au o lungime de de 18 metri, sunt prevăzute cu sistem de articulație Hubner, controlat electronic. Au o capacitate de 137 de călători, dintre care 40 pe scaune, și sunt dotate cu sistem de informare a pasagerilor cu tracking GPS și anunțarea stației următoare,sistem de numărare automată a pasagerilor (senzori cu infraroșu în ușile de acces și sistem de supraveghere video, 9 camere video amplasate la interiorul și exteriorul vehiculului). Alte dotări ale acestor troleibuze sunt: validatoare carduri contactless (carduri de transport și carduri bancare), prize USB pentru încărcarea telefoanelor și altor dispozitive mobile, wifi, aer condiționat și sistem de încălzire de mare capacitate.

Troleibuzele oferă accesibilitate persoanelor cu handicap locomotor, prin înclinare laterală (spre dreapta) cu o diferență de nivel de 7 centimetri. Viteza maximă a fiecărui troleibuz poate fi de 75 km/h, dar fiecare vehicul are un limitator de viteză ajustabil (ASL) astfel încât să nu depășească viteza de 55 km/h.

Troleibuzele care circulă pe liniile 3, 7, 8, 10, 33 utilizează pe întreg traseul rețeaua de contact, cele de pe liniile 1, 2, 6 și 31 sunt dotate cu un acumulator care oferă o autonomie de minim 5 kilometri, în lipsa contactului cu linia de electricitate, lucru ce le permite să folosească energia din baterii în zonele în care nu există rețeaua electrică necesară.

Pe de altă parte, primarul Braşovului a anunţat că se fac paşi şi în ceea ce priveşte proiectul trenurilor metropolitane. „Nu ne oprim aici. Anul acesta vom avea studiul de oportunitate pentru achiziția de noi mijloace de transport, autobuze și troleibuze, din fonduri nerambursabile. În ceea ce privește transportul metropolitan feroviar, trenurile metropolitane, avem deja studiile care ne permit achiziția de mijloace de transport, de material rulant, și săptămâna aceasta vom semna contractul de finanțare pentru studiul de fezabilitate pentru etapa a doua. Este un studiu de fezabilitate de 15 milioane de lei, din fonduri nerambursabile, care ne va permite să extindem actuala infrastructură feroviară și să o mai modernizăm și să o optimizăm pentru operarea acestor trenuri metropolitane. Brașovul arată din ce în ce mai bine din punctul de vedere al transportului public și vă invit și pe voi să testați acest lucru. Doar așa, pe termen mediu și lung, vom avea o calitate a aerului mai bună și un oraș mai prietenos cu mediul, un oraș mai prietenos și cu cetățenii săi“,

 

 


Loading...

loading...

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 

Citește ziarul

Radio TexFm


Comprest S.A.

Curs BNR

Vi, 27 Mai 2022
Euro   Euro   EUR   4.9429   Creștere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.6098   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.8083   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.8066   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2418   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.6187   Creștere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.5272   Creștere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   125.7900   Scădere
Acesta este spatiul pentru reclama ta!

Credeți că primarul Allen Coliban va face „curățenie” la secția de handbal a CSM Corona Brașov după ratarea promovării în Liga Națională?

Cele mai citite

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter