myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

Autostrada BRAȘOV– Bacău. Două petiţii pentru modificarea traseului

  • Apreciez !Nu-mi place !0
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Abia a fost „făcută” pe hârtie, că Autostrada Braşov – Bacău A 13 stârneşte nemulţumiri. Mai precis, traseul acesteia. Două petiţii, una de la locuitorii unei comune din judeţul Braşov, alta din judeţul Covasna, au fost lansate şi au şi început campaniile de strângere de semnături pentru ca autostrada să treacă departe de localităţile lor.

În comuna Hărman, din judeţul Braşov, a început o campanie de strângere de semnături de la locuitorii nemulţumiţi de faptul că traseul trece prin localitatea Podul Olt. Este a doua localitate care se opune A13 Braşov-Bacău, după o comună din Covasna. Iniţiatorii petiţiei din comuna Hărman, judeţul Braşov, spun că realizarea autostrăzii Braşov-Bacău presupune demolarea a mai bine de 50 de gospodării – majoritatea cu case construite în ultimii 10 ani – care se află pe traseul autostrăzii. Casele din sat sunt răsfirate, iar în petiţie se menţionează că drumul va fi la o distanţă mai mică de 200 de metri de gospodării. De asemenea, autorii petiţiei au menţionat că realizarea drumului de mare viteză presupune izolarea unei părţi a satului aflate între un deal şi viitoarea autostradă. Un alt impact al acestui proiect, susţin autorii petiţiei, constă în „afectarea drastică a traiului zilnic al populaţiei prin poluare, imposibilitate de deplasare la proprietăţile agricole, implicit imposibilitatea cultivării terenurilor proprii. Impact negativ va avea proiectul şi asupra mediului, pentru că va duce la afectarea ecosistemului natural şi a biodiversităţii prin traversarea autostrăzii peste albia râului Olt – rezervaţie naturală cu specii de plante endemice protejate – Laleaua Pestriţă (Fritillaria meleagris L.) şi animale protejate – castorul. Tot despre acest proiect, iniţiatorii spun că va duce la „distrugerea parţială a digurilor de protecţie ce înconjoară şi apără satul Podul Oltului împotriva inundaţiilor”.

Pe de altă parte, autorii petiţiei spun că ultimul traseu al autostrăzii nu a  fost prevăzut în niciun document public pe site-ul Ministerului Transportului şi Infrastructurii şi nici nu a figurat în variantele de traseu făcute publice în vederea analizei multicriteriale avansate pentru alegerea traseului optim. „De asemenea, în comunicatele Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere,  ale consiliilor judeţene, privitoare la alegerea acestui traseu, apar hărţi neclare şi descrieri sumare ale acestui traseu”, susţin aceştia.

Nemulţumire şi la Ilieni

O altă petiţie a fost iniţiată şi de locuitorii comunei Ilieni, din judeţul Covasna. Sătenii sunt nemulţumiţi de faptul că traseul propus de CNAIR trece prea aproape de comună, transmite Agerpres.
Petiţia pentru modificarea traseului vine după ce, Consiliul Judeţean Covasna a anunţat pe 29 ianuarie eliberarea Certificatului de Urbanism pentru traseul de 76 km din judeţ. În județul Covasna, A13 va străbate teritoriul următoarelor UAT-uri: Ilieni, Sfântu Gheorghe, Ozun, Reci, Ghidfalău, Moacșa, Boroșneu Mare, Dalnic, Cătălina, Tg. Secuiesc, Turia, Sânzieni, Lemnia, Mereni și Brețcu. De asemenea, în cadrul proiectului, vor fi construite 6 noduri rutiere: la Chilieni, Sfântu Gheorghe, Reci, Tg. Secuiesc Vest și Tg. Secuiesc Nord, Lemnia. Din punctul de vedere al reliefului, porțiunea Brașov – Brețcu este cel mai ușor de realizat, mai notează CJ Covasna.

Pentru tronsonul din județul Bacău, Consiliul Județean a emis Certificatul de Urbanism pe 17 ianuarie, președintele CJ Bacău, Valentin Ivancea, arătând că proiectantul a întârziat intrarea în teren și a cerut o prelungire a termenului cu un an, dar a primit o amânare de patru luni.

Consiliul Judeţean Braşov nu a emis încă documentul, pentru că aşteaptă avize de la primăriile de pe traseu. Este vorba despre primăriile municipiilor Braşov şi Codlea, alături de cele din Hălchiu, Bod, Sânpetru, Hărman şi Prejmer.

Citiți și:

Încă un certificat de urbanism pentru autostrada spre Aeroportul BRAȘOV

Autostrada BRAȘOV– Bacău: Consiliul Județean Bacău a emis certificatul de urbanism. E așteptat cel de la CJ Brașov

Autostrada BRAȘOV - Bacău. CNAIR cere CJ Brașov certificat de urbanism. CJ așteaptă avize de la primăriile de pe traseu

Autostrada BRAȘOV – Bacău: Termenul de proiectare se prelungește cu patru luni

BRAŞOV. Primul pas pentru autostrada spre Bacău - A13

 


Loading...

loading...

Comentarii  

Willy
+4 #1 Willy 14-02-2022 11:59
Sper sa le dea cu flit.
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 

Poza zilei

 
Brai-Cata - Colecteaza selectiv

Citește ziarul

Radio TexFm


Comprest S.A.

Curs BNR

Vi, 12 Aug 2022
Euro   Euro   EUR   4.8909   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.7450   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.7696   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   5.0380   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2455   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.7206   Scădere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.5007   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   124.3800   Scădere
Acesta este spatiul pentru reclama ta!

Consideraţi că şi primarul Coliban este vinovat de mirosurile din oraş?

Cele mai citite

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter