Poze
Video
|
|
Funcționarii de la Serviciul Străzi al Primăriei Brașov vor lua la pas arterele rutiere din oraș, pentru a identifica situațiile în care „zebrele” sunt capcane pentru pietoni, dar și creează blocaje în traficul rutier din municipiu.
Anunțul a fost făcut de viceprimarul Sebastian Rusu, astăzi, în conferința de presă a PNL.
„În urma constatărilor și verificărilor pe teren, se impune să facem o verificare a trecerilor de pietoni din Brașov și luând în calcul siguranța rutieră, am solicitat mutarea trecerilor de pietoni din capătul străzilor care sunt chiar în intersecție, la câțiva metri în interiorul străzii, asta pentru a se traversa în condiții de siguranță și totodată pentru a fluidiza traficul. Autovehiculele, de cele mai multe ori, opresc pe trecerile de pietoni pentru a putea intra pe artera principală, iar cele care părăsesc artera principală blochează prima bandă, pentru a permite pietonilor traversarea pe trecerea de pietoni”, a afirmat viceprimarul.
El a dat exemplul trecerii de la intersecția străzii Independenței cu strada 1 Decembrie 1918, unde trecerea a fost mutată și astfel nu se mai blochează prima bandă pânâ la pod.
„O altă trecere de pietoni cu probleme este cea de la intersecția străzii 13 Decembrie cu strada Ioan Socec, la Colegiul „Nicolae Titulescu”, care are o lungime de aproximativ 20 m și unde este aproape imposibil ca autovehiculele să treacă dacă sunt pietoni prezenți pe trecere.
În urma discuțiilor purtate cu Poliția Națională, Poliția Locală - Brigada Rutieră și colegii de la Serviciul Străzi ne vom deplasa în teren și vom identifica trecerile de pietoni care pot fi mutate, având ca scop fluidizarea circulației și totodată sporind gradul de siguranță rutieră pentru pietoni”, a precizat edilul.
El mai spune că a solicitat funcționarilor de la Serviciul Străzi identificarea trecerilor de pietoni unde trotuarul nu este la un nivel necesar persoanelor cu dizabilități sau cărucioarelor de copii și să țină cont de reamenajarea bordurilor.
Vizitele în teren vor avea ca scop și stabilirea unor noi sensuri unice și crearea unor locuri de parcare: „Încă din primăvara anului trecut, împreună cu Poliția Locală și fostul șef de la Serviciul Străzi, am identificat străzi unde putem face sensuri unice pentru fluidizarea traficului și crearea de noi locuri de parcare. Am discutat cu Poliția Națională și Locală și vom relua analiza împreună cu vizitele în teren pentru a duce la îndeplinire aceste acțiuni”.
Viceprimarul a mai vorbit despre pericolul reprezentat de autovehiculele parcate în colț de intersecție: „Există străzi foarte aglomerate precum în Steagu’, zona din spatele Căii București, unde se produc accidente din cauza autovehiculelor care parchează în colțul intersecției, în acest fel, neexistând vizibilitate, șoferii sunt nevoiți să iasă foarte mult în afară pentru a se asigura. Am avut acolo câteva treceri de pietoni pe care le-am mutat pentru a exista vizibilitate pentru pietoni. În aceste cazuri va trebui să montam stâlpi de cauciuc pe carosabil, în colțul intersecției pentru a preveni accidentele din zonă”.
![]() |
Euro | EUR | 4.9050 |
![]() |
||||
![]() |
Dolarul american | USD | 4.7905 |
![]() |
||||
![]() |
Lira sterlină | GBP | 5.8089 |
![]() |
||||
![]() |
Francul elveţian | CHF | 5.0290 |
![]() |
||||
![]() |
Leul moldovenesc | MDL | 0.2493 |
![]() |
||||
![]() |
Dolarul canadian | CAD | 3.7290 |
![]() |
||||
![]() |
Leva bulgărească | BGN | 2.5079 |
![]() |
||||
![]() |
Forinţi maghiari | HUF | 124.2700 |
![]() |
Comentarii
Si asa ca fapt divers, ce aveau de discutat cu Locala? Pai locala executa ce dicteaza consiliul Local, de cand servitorii isi dau cu presupusul?
Ceva util, ceva care sa fluidizeze cu adevarat traficul, pe cand?
Dupa amiaza e blocata toata strada Zizinului, de la mijloc si pana in giratoriu si dupa aceea pana la Centura (si dupa centura spre Tarlungeni, dar aia nu mai e treaba Primariei). De ce nu se face ceva acolo? Pe timpul zilei e jale pe Grivitei. De la Onix si pana la Vlaicu albesti, tot cate un metru avansezi (poluare, nervi, stres). De ce nu se face ceva acolo? De aia ca trebuie ceva stiinta, nu e ca si cum ai da doua pensule de vopsea pe prima banda si gata locul de parcare producator de bani la buget, bani numai buni de ciordit? E mai simplu sa vopseasca asfaltul sa bage zazanie intre oameni, nu? Si iata cum mai vin o suta, doua, de furat la buget.
La identificarea trecerilor de pietoni unde trotuarul nu este la un nivel necesar persoanelor cu dizabilități sau cărucioarelor de copii de ce nu se identifica si trecerile de pietoni (adica mai toate) unde la nivel se formeaza mereu baltoaca? Si stim si de ce: pentru ca la noi cand se reasfalteaza nu se rascheteaza asfaltul vechi. Se toarna peste ala vechi altul nou, astfel cand se inalta soseaua nu se mai pupa cu nivelul de pe trotuar. Si atunci se face o romaneasca, adica se lasa neasfaltat la zebra si astfel se creeaza locul unde se strange apa.