myTex folosește cookie-uri proprii şi ale terţilor. Continuarea navigării implică acceptarea lor. Află mai multe.

X
 
 

Breasla Cârciumarilor Brașoveni, scrisoare către Prefectură și Guvern / Ce solicită pentru domeniul HoReCa

  • Apreciez !Nu-mi place !-2
Poze
Video
  • Poze
  • Video
 
 
 
Lucrez...
 

Lucrez...

 
 
 
 
 

Breasla Cârciumarilor Brașoveni a trimis Secretariatului General al Guvernului și Prefecturii Brașov o scrisoare prin care propune câteva soluții pentru sectorul HoReCa.
Propunerile se referă nu doar la problemele pe termen scurt, ci și la cele legate de salarizare, cu accent pe modalitatea de impozitare.

Redăm textul scrisorii:

„Vă adresăm actuala scrisoare cu speranța găsirii unor soluții pentru sectorul HORECA, sector care se confruntă cu dificultăți, atât de operare, cât și financiare, cauzate de politicile de combatere a pandemiei COVID-19.
Menționam că, până în momentul de față, la nivel național sunt mii de firme care și-au închis permanent activitatea, iar peste 100.000 de oameni au fost disponibilizați în acest sector, din cauza crizei generate de virusul Sars-Cov-2.
Lipsa unor măsuri complementare, față de cele deja adoptate, vor duce la colapsarea întregului sector și vor cauza pierderea unui număr semnificativ de locuri de muncă.
Apreciem sprijinul primit până în momentul de față din partea autorităților dar necesitatea găsirii unor solutii specifice sectorului, altele decât cele deja anunțate de autorități, este URGENTĂ.
Asociația Breasla Cârciumarilor a fost un partener activ și proactiv în a sprijni autoritățile locale și naționale în implementarea măsurilor de combatere a pandemiei, atât prin luări de poziții publice, cât și prin informarea despre modul de aplicare a măsurilor adoptate de guvern, atât către membrii proprii, cât și către participanții din piață, care nu sunt neaparat membri din asociație.
Sectorul HORECA este un sector care se confrunta oricum cu reale dificultăți încă dinaintea crizei generate de apariția virusului Sars-Covid-2.
Existau greutăți în atragerea și menținerea forței de muncă, având o competitivitate puternică pe piața forței de muncă externă. Totodată, sectorul este unul puternic afectat de subfinanțare, fiind în general un sector antreprenorial, cu afaceri mici, care se finanțează din surse proprii și din credit furnizor, credit care atrage după sine cele mai mari costuri de finanțare disponibile pe piață.
Având în vedere situația critică în care ne regăsim, dat fiind faptul că suntem cu interioarele restaurantelor închise, ținând cont că au fost necesare investiții importante în infrastructura de operare a teraselor pe perioada sezonolui rece, este imperios necesară adoptarea următoarelor măsuri complementare celor adoptate deja pentru lupta cu virusul Sars-Covid-2.

Noi, Breasla Cârciumarilor, propunem următorul set de măsuri pentru evitarea colapsării sectorului:

a. Redeschiderea tuturor restaurantelor în interior, nu doar cele din hoteluri, începând cu data de 15 februarie;
Nu există niciun studiu care să indice vreo legătură între deschiderea localurilor din unitățile de cazare și cresterea numărului de cazuri.
Având în vedere că activitatea de servire a mesei în interiorul restaurantelor din unitățile de cazare, cu activitatea de servire a mesei în restaurante care nu sunt legate de unități de cazare este aproape identică, considerăm că se impune redeschiderea tuturor restaurantelor în interior.
Singura diferență notabila este sistemul de primire oaspeți, «check-in», practicat de unitățile de cazare.
Considerăm oportun implementarea unui sistem la primirea oaspeților în restaurante similar sistemului de check-in practicat în unitățile de cazare, în cazul redeschiderii restaurantelor.
Totodată, menționăm că suntem dispuși să lucrăm împreună cu autoritățile competente pentru a elabora măsuri necesare asigurării sănătății populației, dar și să asigurăm practicalitatea implementării acestor posibile noi măsuri în sector.

b. Eliminarea criteriului de 3 la mie pentru instituirea măsurilor de închidere restaurante;
Având în vedere faptul că nu există studii care să indice legătura dintre creșterea numărului de cazuri și redeschiderea restaurantelor, considerăm necesară eliminarea criteriului de închidere a restaurantelor pe criteriul ratei de infectare.
Totodată, criteriul la care facem referire are de a face cu numărul de testări, nu cu rata efectivă de infectare, fiind un criteriu discriminatoriu pentru zonele care testează mai mult.

c. Reactivarea măsurii de sprijin financiar prin decontarea a 41,5% din salariul brut de încadrare a unui angajat care este reactivat în câmpul muncii cât și posibilitatea utilizării facilităților pentru angajați concomitent;
Apreciem ca fiind extrem de importante și binevenite măsurile propuse de guvern în anul 2020 și considerăm că ar trebui continuate și în anul 2021.
Măsura susținerii a 41,5% din salariul brut a acelor angajați reactivați din somaj tehnic în câmpul muncii este una care a produs rezultate reale. Pentru susținerea sectorului această măsură ar trebui continuată, alături de restul măsurilor deja aprobate.
Totodată, având în vedere că există societăți cu mai multe puncte de lucru, în mai multe localități, toate fiind supuse unor restricții specifice, este necesară aprobarea utilizării facilităților pentru angajați simultan.
Astăzi, o societate nu poate beneficia și de facilitatea de somaj tehnic și de facilitatea pentru «kurtzarbeit». Acest lucru se aplică și pentru societăți care au doar un punct de lucru, dar sunt afectate de faptul că operează la o capacitate redusă.

d. Introducerea unei facilități fiscale pe salarizare și creșterea salariului minim, similare celei din sectorul de construcții, pentru HORECA;
Propunem introducerea unui plafon de 2500-3000 ron și acordarea unor reduceri și scutiri de taxe pe muncă, similare cu scutirile acordate în sectorul de construcții, pentru o perioadă de 5 ani. Această masura va aduce beneficii în sensul încurajării personalului calificat să rămână în țară, cât și eliminarea muncii la gri. Măsura ar ajuta nu doar la o relansare a sectorului, dar și la îmbunătățirea calității actului de turism și alimentație publică, permițând societăților din sector să fie mai competitive în atragerea forței de muncă calificate.

Vă adresăm această scrisoare cu speranța că vom găsi înțelegere la problemele cu care ne confruntam.
Ne dorim să găsim împreună soluțiile necesare și ne punem la dispoziția autorităților locale și nationale, a factorilor decidenți din guvern, pentru implementarea și adoptarea acestor măsuri vitale sectorului pe care îl reprezentăm”.

 


Loading...

loading...

Comentarii  

Barbu Gh.
-5 #1 Barbu Gh. 21-01-2021 22:23
„Breasla cârciumarilor”. .. Ce-i țigănia asta? Cine dreaqu mai sunt și ăștia?
Citat | Raportează către un administrator
Eu
+6 #2 Eu 21-01-2021 22:59
"Cârciumar":pat ron care are dificultăți de a angaja și păstra oamenii,datorit ă in principal faptului că nu îi plateste corect ptr orele si munca prestata:care vrea ca statul-recte noi,platitorii de impozite,că statul n-are nici un leu din venituri proprii- să plătească angajații care ii baga lui bani în buzunar,sa-si cumpere ultimul model de tigaie si să-l dea secretarei să te calce pe trecerea de pietoni..Cam asta ar insemna un carciumar,iar breasla arată ca sunt și organizați ca mafia:))
Citat | Raportează către un administrator
Willy
+5 #3 Willy 22-01-2021 01:49
In loc sa imi dau cu parerea reproduc o fraza auzita din ce in ce mai des cand achiti nota de plata. Te intreaba ospatarul (carausul): "mai doriti rest?". Alta. Intrebi cum este escalopul, de exemplu. Iti raspunde ospatarul (carausul): "nu stiu, ca eu nu am mancat" sau "nu s-a plans nimeni". Discutii in hranitorile brasovene ca la Radio Erevan.
Citat | Raportează către un administrator
Eu
+2 #4 Eu 22-01-2021 10:44
₩willy₩-1-parer ea ta conteaza,exprim ă-te;2-dupa "escalop"si"car aus"se pare ca esti plimbat si cu bani-de unde si vorba asta super naspa,caraus... oricum plus 1 ptr observatia cu nota de plată, cu exceptia că se aplică cam în orice domeniu unde se lucreaza cu client cu banul jos..PTR.CASIER I SI OSPATARI in general:daca spun "rămâne așa "chiar daca aveai sa-mi dai rest aproape 100,e ptr ca vreau eu sa apreciez serviciul.daca tu trebuia să i-mi dai rest 1 ban dar te faci ca uiți, se cheamă că imi bagi mana in buzunar..
Citat | Raportează către un administrator
Willy
+1 #5 Willy 22-01-2021 12:49
Citez pe Eu:
₩willy₩-1-parerea ta conteaza,exprimă-te;2-dupa "escalop"si"caraus"se pare ca esti plimbat si cu bani-de unde si vorba asta super naspa,caraus...oricum plus 1 ptr observatia cu nota de plată, cu exceptia că se aplică cam în orice domeniu unde se lucreaza cu client cu banul jos..PTR.CASIERI SI OSPATARI in general:daca spun "rămâne așa "chiar daca aveai sa-mi dai rest aproape 100,e ptr ca vreau eu sa apreciez serviciul.daca tu trebuia să i-mi dai rest 1 ban dar te faci ca uiți, se cheamă că imi bagi mana in buzunar..

Nu vreau sa te jignesc dar nu prea am inteles eu bine ce vrei sa spui, dar te informez ca sunt chiar foarte umblat in restaurante si baruri. Cunosc meniurile si listele cu bauturi mai bine decat carausii. Ospatar e una, trebuie sa ai stil, sa stii sa servesti, pe unde vii cu aia, pe unde vii cu ailalta. Deci unul care vine la masa cu farfuriile si isi face partie prin coltul mesei dand clientii deoparte si iti intinde farfuria sa ti-o asezi singur, e doar un caraus. Si debarasatul e o arta, are regulile sale, de cate ori nu au venit carausii si mi-au luat farfuria de sub nas in timp ce mestecam ultima inghititura. Si ma mai si intrebau in timp ce eram cu gura plina daca a fost bun si daca mai doresc ceva, eu neputand sa raspund caci inca mestecam. Si ne uitam unul la altul ca doi idioti. Deci greseala, clientul e pus intr-o situatie dificila. Parol! Si legat de rest: exista doar o singura experimare eleganta prin care sugerezi ospatarului sa patreze restul. Spui doar atat cand iti ia nota cu banii inauntru: multumesc! Si asta inseamnna ca ai apreciat serviciul oferit, iar restul e al lui. Daca nu, taci din gura, iti aduce restul, lasi cat vrei, daca vrei si dupa aceea ii intinzi nota si spui multumesc. E lipsa de politete din partea ospatarului sa te lase pana pleci ca sa ia nota de plata cu banii de pe masa din doua motive: ori spera sa pleci fara sa mai astepti restul (deci face un fel de japca la rest) ori i se rupe de bacsisul tau si nu vrea sa aprecieze banul lasat ciubuc. Iti stau la dispozitie si cu alte ponturi, asimilate in ani.
Citat | Raportează către un administrator

Adaugă comentariu


ATENŢIE
Dacă te înregistrezi pe mytex.ro, comentariile tale vor fi publicate automat și chiar poți scrie propriile articole!
Sau folosește o adresă de mail validă pentru publicare automată după 3 comentarii aprobate.



 

Meteo

 
MyTex - Stiri Online Brasov

Poza zilei

 
husqvarna

Citește ziarul

Radio TexFm


Comprest S.A.

Curs BNR

Vi, 07 Mai 2021
Euro   Euro   EUR   4.9262   Scădere
Dolarul american   Dolarul american   USD   4.0800   Scădere
Lira sterlină   Lira sterlină   GBP   5.6770   Scădere
Francul elveţian   Francul elveţian   CHF   4.4941   Scădere
Leul moldovenesc   Leul moldovenesc   MDL   0.2293   Scădere
Dolarul canadian   Dolarul canadian   CAD   3.3476   Creștere
Leva bulgărească   Leva bulgărească   BGN   2.5187   Scădere
Forinţi maghiari   Forinţi maghiari   HUF   137.3800   Scădere

Bitcoin Exchange

Agentii imobiliare Brasov

Anunturi Chirii Brasov

Coronavirus Preturi Nesimtite
Anunturi MyTEX

Credeţi că se va ajunge şi la noi să se ofere bani celor care se decid să se vaccineze?

Campanii Publicitare Outdoor

Cele mai citite

                   
Noutăți
 


Abonează-te la newsletter